گوشت آلوده و بدون مهر تایید دامپزشکی ممکن است مصرف کنندگان را به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو مبتلا کند.

سلامت نیوز: گوشت آلوده و بدون مهر تایید دامپزشکی ممکن است مصرف کنندگان را به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو مبتلا کند.

دکتر محسن عابدزاده دامپزشک با بیان این مطلب به خراسان می گوید: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که به ۲ طریق منتقل می شود. بیماری از طریق کنه به دام منتقل می شود و افرادی که با دام سر و کار دارند ممکن است از این طریق به این بیماری مبتلا شوند البته این بیماری در دام علامتی ندارد اما در انسان دارای تظاهرات شدیدی است.
 نحوه دیگر انتقال بیماری، مصرف گوشت آلوده است. یعنی گوشت هایی که فاقد مهر تایید دامپزشکی است و گوشت هایی که در سطح شهر تحت عناوین مختلف ذبح می شود و ممکن است آلوده باشد و مصرف کننده را دچار بیماری کند. وی توصیه اکید می کند مردم از خرید و مصرف گوشت های فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند زیرا این روش بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.به گفته دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت این بیماری در نوع انسانی خود با یک سرماخوردگی ساده اشتباه گرفته می شود و فرد دچار تب، سردرد، تهوع، استفراغ، درد و علایم گوارشی می شود. پس از چند روز، بیمار دچار خونریزی از بینی، لثه، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی می شود و پس از ابتلا به خونریزی زیرپوستی وضعیت وی بحرانی و احتمال نجات وی بسیار کم می شود.

وی با اشاره به ابتلای ۶ نفر از مردم خراسان رضوی به این بیماری و فوت ۲ نفر از آنان می گوید: در تلاش هستیم منشاء دام های آلوده را شناسایی و در اسرع وقت اطلاع رسانی کنیم. به گفته دکتر گویا وضعیت ۴ مبتلای به این بیماری در خراسان رضوی رو به بهبود و حال آن ها رضایت بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha