دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 48389

محققان در تازه‌ترین پژوهش خود دریافتند که مصرف فلفل قرمز باعث کاهش چربی در ناحیه شکم می‌شود.

سلامت نیوز : محققان انگلیسی و آمریکایی دریافتند: یک ترکیب طبیعی موجود در فلفل قرمز تاحد محسوسی چربی‌های انباشته شده در منطقه شکم را که باعث بروز بسیاری از بیماریها است، کاهش می‌دهد که این امر به نوبه خود راه را برای یافتن درمانی موثر برای مشکل چاقی هموار می کند.

تیم محققان مرکز بریگهام انگلیس و بیمارستان زنان در شهر بوستن آمریکا به ریاست دکتر الی تاواکولی در تحقیقات خود گفتند: می‌توان ترکیب موسوم به کاپسیسین را که طعم تندی و گرمی در فلفل ایجاد می‌کند، برای بهبود عمل جراحی کاهش وزن به کار برد و تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده نقش مهمی در کاستن از میانگین چاقی در بین افرادی دارد که به طور منظم آن را مصرف می‌کنند.تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کاپسیسین باعث کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که سلول‌های بدن را از آسیب مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می‌کند و از خاصیت ضد باکتریایی نیز برخوردار است. این ماده سیستم قلبی عروقی را تحریک و سیستم هاضمه را تقویت کرده و درد روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین می‌بخشید و برای مثانه به عنوان داروی ضد احتقان و ضد باکتری موثر است.کاپسیسین نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسکین می‌دهد بلکه هنگام استفاده به شکل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.فلفل با تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی در معده و نابودی باکتریهایی که می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می‌کند.خاصیت ضد باکتری فلفل  از بروز اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می‌کند و این ماده غذایی یکی از منابع سرشار ویتامین ث و کاروتن‌ها است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • niloofar ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    فلفل قرمز تند یا فلفل چیلی از خانواده همان فلفل دلمه ای هست که سرشار از ویتامین ها از ویتامین B6 تا ویتامین C و مواد معدنی است