محققان آمریكایی می‌گویند مصرف داروی گیاهی "اكیناسه" (‪ (Echinacea‬خطر ابتلا به سرماخوردگی را به نصف تقلیل می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبكه خبری بی.بی.سی، آنها در تحقیقات خود متوجه شده‌اند كه مصرف اكیناسه احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی را به میزان ‪۵۸‬ درصد و دوره این بیماری عمومی را به یك روز و نیم كاهش می‌دهد.

نتیجه تحقیقات جدید با نتیجه تحقیقات قبلی منافات دارد. تحقیقات قبلی نشان داده بود كه مصرف این گیاه دارویی تاثیری در جلوگیری یا كاهش علائم سرماخوردگی ندارد.

كارشناسان براین باورند كه اكیناسه كه مجموعه‌ای از ‪ ۹‬نوع گیاه هم‌خانواده و از گیاهان بومی آمریكای شمالی است، احتمالا با تقویت سیستم دفاعی بدن از مبتلا شدن به سرماخوردگی جلوگیری می‌كند.

گروهی از محققان آمریكایی كه دكتر "كرگ كلمن" از دانشگاه داروسازی كانكتیكات هدایت آن را بر عهده داشته، پس از درنظر گرفتن نتیجه ‪ ۱۴‬مطالعه متفاوت در مورد خواص ضد سرماخوردگی اكیناسه اعلام كرده‌اند كه این گیاه می تواند از سرماخوردگی جلوگیری كند.

یكی از ‪ ۱۴‬تحقیقی كه مورد بازنگری این گروه قرار گرفت، نشان می‌داد كه مصرف اكیناسه همراه با ویتامین "ث" احتمال ابتلا به سرماخوردگی را به میزان ‪ ۸۶‬درصد كاهش می‌دهد.

تحقیقی دیگر نشان داده كه مصرف اكیناسه به تنهایی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی را فقط ‪ ۶۵‬درصد كاهش می‌دهد.

حتی وقتی به داوطلبان ویروس "راینو" (‪ (rhinovirus‬رایج‌ترین عامل انتقال بیماری سرماخوردگی تزریق شد، مصرف اكیناسه احتمال ظهوراین بیماری را به میزان ‪ ۳۵‬درصد كاهش داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha