دبیر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، پزشکان عددی که نظام پزشکی برای تعرفه‌ها اعلام کرده است را هم قبول ندارند و معتقدند تعرفه واقعی باید بالاتر از این باشد.

سلامت نیوز :  ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس در مورد اعلام تعرفه‌ها از سوی نظام پزشکی و هشدار وزارت بهداشت گفت: درست است که تعیین تعرفه بر عهده وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه سلامت گذاشته شده ولی با گذشت 2 ماه از سال هنوز این شورا تشکیل نشده است و سال گذشته هم یک نرخ «الکی» اعلام شد و اجرا شد.

قیمت بنزین 10 برابر می‌‌شود بعد توقع دارند طبیب نرخ 2 سال قبل را بگیرد

وی افزود: اقشار و گروه‌های مختلف پزشکی بابت هزینه‌ها واقعاً زیر فشار هستند و با گرانی‌های پیش رو نمی‌توانند از عهده هزینه‌های خود برآیند. وقتی خود دولت قیمت بنزین 100 تومانی را می‌خواهد 10 برابر کند چه طور انتظار دارند طبیب نرخ 2 سال گذشته خود را دریافت کند.به گفته خسرونیا این وظیفه نظام پزشکی است که به اعضای خودش کمک کند و به همین دلیل یک نرخی اعلام کرد و حالا هم اگر دولت مخالف است بر طبق قانون نرخ خود را اعلام کند که یا مساوی با نظام پزشکی است یا بیشتر آن.وی ادامه داد: ولی وزارت بهداشت هنوز هم هیچ کاری نکرده و نمی‌توانند شورای عالی بیمه سلامت را تشکیل دهند چگونه انتظار دارند که نظام پزشکی اقدامی نکند.

خود را متولی تعرفه نمی‌دانیم اما نمی‌توانیم پزشکان ر ا رها کنیم

خسرونیا در پاسخ به اینکه آیا اعلام تعرفه از سوی نظام پزشکی غیرقانونی نیست گفت: ما فقط برای اعضای نظام پزشکی قیمت اعلام کرده‌ایم و اگر وزارت بهداشت مخالف است قیمت بدهد. نظام پزشکی خود را متولی تعرفه نمی‌داند ولی از طرفی ما متولی زیرمجموعه خود هستیم و نمی‌توانیم همین طور اعضای جامعه پزشکی را رها کنیم.

حتی قیمت نظام پزشکی هم واقعی نیست

دبیر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: یک فرد در آزمایشگاه یا رادیولوژی دارد ضرر می‌کند و حتی قیمتی هم که ما اعلام کردیم زیر قیمت است و پزشکان این عدد را قبول ندارند و معتقدند باید بالاتر از این باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha