دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 48398

پژوهشگران انگلیسی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که فصل تولد کودک بر سلامت عقلی وی در آینده تاثیر می گذارد.

سلامت نیوز :  پژوهشگران دانشگاه کوین ماری انگلیس دریافتند: فصل تولد چه بسا بر همه چیز از نوع دیدگاه و عادت های غذایی گرفته تا اختلالات خلقی و شخصیتی در زندگی آینده و سلامت عقلی انسان تاثیر می‌گذارد.

پژوهشگر سررام راماگوبالان مسئول این تحقیقات گفت: مادر چه بسا دچار عفونت می‌شود و در زمستان بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارد. آیا این امر خطر را افزایش نمی‌دهد؟ یا در رابطه با رژیم غذایی، برخی مواد غذایی و میوه‌ها در یک فصل خاص وجود دارد چه بسا این امر تاثیر خود را بر رشد جنین بر جای می گذارد.وی به تاثیر ویتامین D در ارتباط با نور خورشید اشاره کرد و گفت: در زمستان که نور خورشید کمتر است، مادران بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پژوهشگران موارد تولد زیادی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی و افسردگی مکرر در انگلیس از ماه تولد تاثیر می‌پذیرد.این پژوهشگران همچنین دریافتند: همه اختلالات عقلی مورد مطالعه آنها با طبقه بندی فصلی همراه است به گونه‌ای که بالاترین موارد ثبت بیماری اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی در ماه ‍ژانویه است و موارد ثبت این بیماری در ماههای ژوئیه، اوت و سپتامبر کاهش می‌یابد.به گفته پ‍ژوهشگران، اما بالاترین موارد ثبت بیماری در ماه مه است و این موارد در ماه نوامبر کاهش می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha