دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 48405

پزشكان و متخصصان ژنتیك از شناسایی چند ژن جدید خبر داده‌اند كه بروز جهش‌های ژنتیكی در آن‌ها، عامل ایجاد برخی از سرطان‌ها است.

سلامت نیوز :  این پزشكان می‌گویند یافته جدید می‌تواند راه را برای درك و شناسایی بهتر نوع كشنده سرطان كبد، هموار سازد. گروهی از متخصصان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه خون كائن در تایلند با استفاده از آخرین تكنیك‌های تهیه ژنوم موفق شده‌اند این ژنهای جهش یافته را شناسایی كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،‌ پروفسور تی بین تین كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: شناخت این ژنها درك ما را نسبت به سرطان مجرای صفرا افزایش می‌دهد. مهمتر اینكه اكنون ما از ژنهای جدید و تاثیرات آنها روی سرطان مجرای صفرا مطلع هستیم و هم اكنون باید آزمایشات بیشتری روی جنبه‌های بیولوژیكی این ژنها انجام دهیم تا مشخص شود كه چگونه این ژنها در ایجاد سرطان نقش دارند.این متخصصان در آزمایشات تعیین ژنوم توانستند جهش‌های ژنی را در 187 ژن شناسایی كنند. به این ترتیب كارشناسان به اطلاعات بیشتری در زمینه مكانیسم‌های مولكولی این سرطان دست پیدا كردند كه بی تردید در بهبود شرایط كنترل و درمان آن موثر خواهند بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha