مدیركل اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برنامه آموزشی ارتقای سلامت روان زنان امسال در استان های تهران و خوزستان اجرا می شود.

سلامت نیوز :  'عباسعلی ناصحی' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اكنون برنامه آموزشی ارتقای سلامت روان زنان در دو شهرستان دزفول و هشتگرد به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وی توضیح داد در اجرای این برنامه، زنان خانواده در كلاس های آموزشی 'مهارت های زندگی' و 'مهارت های فرزندپروری' شركت می كنند. این آموزش ها دارای نقش پیشگیری از ابتلا به اختلالات روان در زنان است.ناصحی خاطرنشان كرد زنان 50 درصد جمعیت كشور را تشكیل می دهند و از سوی دیگر چون زنان هسته خانواده و جامعه را تشكیل می دهند، سلامت روان آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.مدیركل اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینكه جامعه و خانواده سالم با سلامت زنان، حاصل می شود، گفت: در تمام جوامع از جمله ایران، میزان اختلالات روان زنان بیشتر از مردان است.ناصحی با اشاره به اینكه اختلالات روان زنان و مردان كشور بطور متوسط 21 درصد است، یادآور شد 26 درصد زنان و 15 درصد مردان كشور به اختلالات روان مبتلا هستند.وی خاطرنشان كرد بیشترین نوع اختلالات روان زنان در كشور، اختلالات افسردگی و اختلالات اضطرابی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha