رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به كاهش عرضه قرص متادون به مراكز درمان اعتیاد، گفت: برای جلوگیری از قاچاق قرص متادون و ورود آن به بازار آزاد، به جای این قرص ها، شربت متادون در مراكز درمان اعتیاد عرضه می شود.

سلامت نیوز :  'عباسعلی ناصحی'  در گفت و گو با ایرنا افزود: این جایگزینی از چند ماه قبل، برنامه ریزی شده بود چراكه از نظر علمی مصرف شربت متادون، بهتر و موثرتر است و از سوی دیگر امكان قاچاق و ورود قرص های متادون به بازار آزاد، زیاد است.

وی خاطرنشان كرد امكان قاچاق در مورد شربت های متادون، كمتر است و نظارت بهتری می توان بر عرضه و توزیع آن انجام داد.رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به اینكه نتایج این جایگزینی بسیار مطلوب بوده است، تصریح كرد مراكز درمان اعتیاد در ابتدا چندان با جایگزینی شربت متادون با قرص متادون موافق نبودند چون كار این مراكز دشوار تر بود اما اكنون این روند، پذیرفته شده است.به گفته ناصحی، هم اكنون اغلب مراكز درمانی اعتیاد كشور از شربت متادون استفاده می كنند.وی یادآور شد سه هزار مركز درمان اعتیاد دولتی و خصوصی در سراسر كشور فعالیت دارند. متادون نوعی تركیب ماده‌مخدر مصنوعی است كه می‌تواند اشتیاق معتادان به مواد مخدر را كنترل كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha