دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
سلامت نیوز: افسردگی پس از زایمان(PND) یك امر كاملاً معمولی است. این افسردگی روی 15 درصد از مادران جدید تاثیر می گذارد. احساس هایی كه در این شرایط مادر را دربر می گیرند عبارتند از خستگی – تنهایی – نا امیدی. این وضعیت احتمال دارد كه در حدود 3 هفته یا زودتر پس از زایمان برای مادر بوجود بیاید.

از آنجا كه از خانه بیرون رفتن و تماس با دوستان پس از به دنیا آمدن نوزاد كار دشواری خواهد بود به همین دلیل به نظر می رسد تنهایی و انزوا قسمتی از سلامت و افسردگی زایمان است.
احساس گناه و نا امیدی می تواند قسمتی از افسردگی باشد. ممكن است مادراحساس بدی داشته باشد به این دلیل كه فكر می كند نوزاد خود را آنطور كه باید دوست ندارد. و یا اینكه فكر می كند مادر باید یك موجود شگفت انگیز باشد كه در حال حاضر او اینگونه نمی باشد.

بعضی از كارشناسان تصور می كنند كه این حالات در اثر تغییر هورمون ها بوجود می آید.

از جمله حالات افسردگی كه احتمال دارد پس از زایمان برای مادر بوجود بیاید، احساس خستگی شدید حتی پس از زیاد خوابیدن است. همچنین زمانی كه مادر احساس كند كه برقراری تماس با دیگران كار دشواری است. احساس سرگردانی و پوچی، احساس ترس، گریه بدون دلیل از موارد دیگر حالات افسردگی بشمار می روند. چنانچه هر یك از این نشانه ها در مادر وجود داشته باشد، پس جای نگرانی است. ترسیدن و گریه كردن بدون دلیل ممكن است بعضی وقتها برای همه انسانها وجود داشته باشد اما اگر این كار بشكل دائمی و پیوسته تكرار شود شخص دچار افسردگی پس اززایمان شده است.

منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha