سلامت نیوز: تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‎دهد که اشتباه بسیاری از مادران در ارزیابی خود از وزن فرزندان‎شان نقش بسزایی در چاق شدن آنها دارد. این تحقیقات حاکی است: بسیاری از مادران دارای فرزندان چاق در ارزیابی خود از وزن آنها اشتباه می‎کنند و در نتیجه به فرزندان‎شان بیشتر از نیاز آنها غذا می‎دهند.

خانم ارین هاگر از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و رئیس تیم تحقیقاتی می‎گوید: "مادران دارای فرزندان چاق 88 درصد کمتر نسبت به مادران دارای وزن طبیعی تمایل به زیر نظر گرفتن وزن کودکان خود دارند."

پژوهشگران می‎گویند: "بخشی از مشکل در اینجا است که خانواده‎ها افزایش وزن فرزندان‎شان را نشانه موفقیت توجه خود به آنها به‎وی‍‍ژه در سال‎های اولیه عمر آنها می‎دانند در حالی که خانواده‎ها مسئول سلامت فرزندان و غذا و نشاط و شادابی آنها هستند."

این تحقیقات از 281 مادر و فرزند به‎عمل آمد که عمر مادران بین 18 و 46 سال بود و 72 درصد آنها چاق بودند و عمر کودکان از دو سال فراتر نمی‎رفت. این تحقیقات نشان داد که 70 درصد مادران در تخمین وزن کودکان خود اشتباه کردند و 72 درصد از وزن کودکان خود راضی بودند.

پ‍ژوهشگران در مجموع به این نتیجه رسیدند که اکثر مادران از وزن کودکان خود راضی هستند اما نمی‌توانند وزن کنونی آنها را با دقت تخمین بزنند. به گفته پژوهشگران، نیاز است که برنامه‎ای در زمینه تعیین وزن گروه‎های سنی کودکان و نوجوانان در چارچوب آگاه‎سازی عمومی انجام شود.

پژوهشگران گفتند که به انجام تحقیقات عمیق تری درباره موضوع اشتباه در ارزیابی از وزن کودکان و میزان و چگونگی تاثیر آن بر رفتار خانواده ها در زمینه غذایی و تمرین های ورزشی نیاز دارند.

منبع: رسانه کودک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha