دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 48435
سلامت نیوز: زایمان با تمام ویژه گی های منحصر به فرد خود شامل3 مرحله مجزا است. اولین مرحله اتساع دهانه رحم می باشد كه با كمك انقباضات رحم باز می شود. انقباضات رحم، ابتدا به شكل خفیف آغاز می شود و به گرفتگی های دردناك و با فاصله های منظم تغییر پیدا می كند. در نتیجه این انقباضات در طول مدتی كه بدن، در حال آماده سازی برای بدنیا آوردن نوزاد می باشد دهانه رحم  نرم تر و كشیده تر خواهد شد. در این هنگام، مادر باید تا آنجائیكه امكان دارد آرام باشد و در موقعیتی كه راحت می باشد قرار بگیرد همچنین سعی كند تا حد ممكن زیاد به توالت بروید و همیشه مثانه خود را خالی نگه دارد.

مرحله دوم زایمان زمانی است كه دهانه رحم شما بطور كامل باز شده است، مادر باید به قسمت پایین بدن، كانالی كه نوزاد از آن متولد می شود فشار وارد كند و این مرحله پایان می پذیرد. این عمل به مادر كمك خواهد كرد تا وارد موقعیت عمودی شود و این سنگینی به روند زایمان كمك می كند. نفس های عمیق را در این هنگام فراموش نكنید. اگر زایمان شما به شكل اپیدورال است و درد زیادی حس نمی كنید، با دقت به توصیه های پزشك خود گوش دهید.

آیا می دانید كه مادر حتی پس از بدنیا آمدن نوزاد هنوز در مرحله زایمان قرار دارد؟ این مرحله به عنوان مرحله سوم بارداری شناخته شده است. انقباضات رحم احتمال دارد كه برای چند لحظه كوتاه متوقف شود اما دوباره شروع خواهد شد تا جفت نیز بیرون بیاید. بعضی از بیمارستان ها آمپولی به مادر تزریق می كنند كه بیرون آمدن جفت راحت تر صورت می گیرد. پس از بیرون آمدن جفت دكتر و یا ماما همه چیز را چك خواهند كرد تا مشكلی وجود نداشته باشد. این پایان زایمان  خواهد بود.

ممكن است كه پس از زایمان احساس كنید كه به كمك و حمایت زیادی نیاز دارید. اگر بدانید كه چه انتظاری از خود دارید و كجا می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا كنید، بسیار مفید خواهد بود.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha