دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 48436

در گذشته بیماران جزامی در الموت قزوین‌، آذربایجان شرقی خراسان، گیلان‌، بندر عباس، کرمانشاه‌، زنجان به صورت پراکنده وجود داشتند و هم اکنون نیز بیماران جزامی در همین مناطق وجود دارند.

تعداد جذامیان ایران،به ۵۰ نفر نمی‌رسد
سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کمتر از ۵۰ نفر بیمار جزامی در کل کشور وجود دارد.

"حسین طباطبایی" در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه بیماری جزام در کشور نزدیک به ریشه کن شدن است گفت: در حالی که تعداد بیماران جزامی در کشور قبل از انقلاب حدود ۵۰ هزار نفر پیش بینی ‌می‌شد امروز آنقدر تعداد آن‌ها محدود شده است که تعداد آن به ۵۰ نفر نمی‌رسد. این متخصص پوست و زیبایی در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد بیماران جزامی در کشور در مراکز خاص نگهداری ‌می‌شوند افزود: از زمانی که میکروب جزام در فردبیمار کشف ‌می‌شود داروهایی به آن‌ها داده می‌شود که سرایت این بیماری را منتفی ‌می‌ کند به همین دلیل این بیماران در مراکز خاصی نگهداری نمی‌شوند و مانند دیگر بیماران عفونی ازسوی مراکز بهداشتی و درمانی دارو ‌می‌گیرند.

وی در مورد مدت زمان درمان بیماری جزام گفت: دوره درمان بیماران جزامی بین ۶ ماه تا یک سال باید ادامه داشته باشد. طباطبایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بیماران جزامی در کدام مناطق کشور بیشتر وجوددارند افزود: در گذشته بیماران جزامی در الموت قزوین‌، آذربایجان شرقی خراسان، گیلان‌، بندر عباس، کرمانشاه‌، زنجان به صورت پراکنده وجود داشتند و هم اکنون نیز بیماران جزامی در همین مناطق وجود دارند. استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: هیچ یک از بیماران جزامی کشور از شهر تهران نیستند.

150بیمارجدید جزامی درآمریکا

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته آمریکا ۱۵۰ بیمار جدید جزامی داشته است افزود: در ابتدا پزشکان آمریکایی فکر کردند که این بیماران پیش از ابتلا به جزام به آفریقا و آسیا سفر کرده‌اند اما با بررسی‌هایی که انجام دادند متوجه شدندکه هیچ یک آن‌ها پایشان را از آمریکابیرون نگذاشته‌اند. طباطبایی با بیان اینکه بیشتر بیماران جزامی آمریکایی کشاورز هستند افزود: نتایج بررسی پزشکان آمریکایی این بود که بیماران جزامی بر اثر تماس با حیوانی به نام آرمادیلو که به اندازه خرگوش است و به صورت ولگرد در صحرا زندگی می‌کند به این بیماری مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha