با كمبود داروی بیماران مبتلا به ام اس و ضرورت دسترسی آسان این بیماران به داروها، لزوم افزایش داروخانه برای ارائه این داروها به بیماران ضروری است.

دكتر جمشید لطفی رئیس انجمن ام اس به باشگاه خبرنگارن گفت: داروی ام اس فقط به افرادی تعلق می گیرد كه بیماری آن ها از طرف كمیته های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت تائید شده باشد.
وی علت منفی بودن افكار عمومی را مبنی بر عوارض داشتن این دارو، توجیه نشدن متخصصان عنوان كرد و افزود: تنها مشكل داروهای ام اس توزیع دارو از شركت های دارویی به بیماران است كه این امر با نظارت مسئولان به سادگی حل شدنی است.
همچنین خسرویار مدیر داخلی انجمن ام اس گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت بهتر بر داروی مورد مصرف ام اس قرار بود بیماران پس از تائید كمیته های منتخب ام اس برای رفاه حال آن ها به تعداد داروخانه های موجود اضافه شود كه بیماران با مراجعه به نزدیك ترین داروخانه محل سكونت خود قادر به تهیه دارو باشند،اما مشاهده شد بیماران پس از طی این مرحله و عبور از موانع متعدد از جمله داشتن كارت هوشمند و برگه های مراجعه به داروخانه های تعیین شده هنوز این قبیل داروخانه ها آماده و تهیه نشده است.
مدیر انجمن ام اس ایران گفت: متاسفانه این امر منجر به سرگردانی بیشتر بیماران شده كه درخواست انجمن ام اس از مسئولان این است كه زودتر مشكلات این بیماران را برطرف سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha