دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 48458
سلامت نیوز: چاقی و اضافه وزن از مواردی است كه در دوران بارداری برای هر خانمی پیش می‌آید و گاهی به تصور غلط خانم‌ها فكر می‌كنند كه حتماً باید در دوران بارداری چاق باشند، اما به گفته پزشكان این تصور غلط است و اضافه وزن در این دوران باید كنترل شده و به مقدار مناسبی باشد و چنانچه اضافه وزن بیشتر از مقداری مورد نظر پزشك باشد، خطر سقط جنین عدم توانایی مادر در به دنیا آوردن نوزاد وجود دارد و خطر ابتلاء به دیابت یا بیماری تشنج كه می‌تواند منجر به خطر افتادن سلامتی نوزاد و مادر شود، دو برابر می‌شود و زنان باردار چاق دچار كمبود خون و بیماری‌های عفونی می‌شوند.
وزن بیش از اندازه مادر، كار وزن كردن نوزاد، شنیدن ضربان قلبش را برای پزشكان مشكل می‌كند. بنابراین مادران باردار باید متوجه باشند كه مسؤولیت زیادی دارند و به توصیه‌های زیر توجه كنند.
1) خوردن «برای دو نفر» اضافه بوده و هست و این درست است كه زن باردار در حقیقت دو نفر محسوب می‌شود. اما افراد لاغر و نحیف در دوران بارداری باید 25 تا 35پوند به وزنشان اضافه شود. (هر پوند= 454 گرم) و خانم‌هایی كه دچار اضافه وزن هستند تنها باید ?? تا ?? پوند وزن اضافه كنند و این میزان در مورد خانم‌های چاق فقط 15 پوند است.
2) با مشورت یك پزشك متخصص تغذیه یا پزشك داخلی خود، حتماً غذاهای مناسب را انتخاب و صرف كنید.
3) ورزش سبك را فراموش نكنید مثل پیاده‌روی روزانه برای اینكه كالری بسوزانید و فشار خونتان كاهش پیدا كند.
4) حتماً در 3 ماهه اول برای سونوگرافی اقدام كنید.
5) چنانچه قبل از بارداری تحت عمل جراحی كاهش وزن (ساكشن) و برداشتن چربی قرار گرفته‌اید باید به مدت 12 تا 18 ماه صبر كنید، سپس باردار شوید و حتماً میزان آهن و دیگر موادغذائی و معدنی بدنتان را نیز مورد آزمایش قرار دهید.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha