دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 48476

دکتر رضا فکرآزاد، رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران، طی یادداشتی به خبرگزاری سینانیوز گزارشی از موفقیت دندانپزشکان ایرانی در کنگره سیزدهم فدراسیون جهانی لیزر دندانپزشکی در بارسلون اسپانیا ارائه داد.

سلامت نیوز : کنگره فدراسیون جهانی لیزر در دندانپزشکی که هر دو سال در یک کشور جهان برگزار می‌شود امسال شاهد حضور پرشور و با صلابت تیم ایرانی بود. در این فدراسیون ۵۳ کشور جهان عضو هستند و بعد از کنگره سال ۲۰۱۰ دبی؛ امسال فدراسیون بعد از ۲۶ سال فعالیت کنگره سیزدهم سال ۲۰۱۲ خود را در شهر بارسلون اسپانیا به تاریخ ۲۸ اوریل (۵-۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱) برگزار کرد. در این گردهمایی بزرگ محققین ایرانی با ارائه ۲۹ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۴ مقاله در قالب پوستر از ۸ دانشگاه کشور در بین ۵۳ کشور جهان و در میان حیرت نمایندگان آن‌ها رتبه اول را کسب کردند و بعد از ایران برزیل با ۲۰ مقاله اورال و اسپانیا ۱۴ مقاله وایتالیا با ارائه ۱۲ مقاله از نظر تعداد مقالات سخنرانی به ترتیب دوم تا چهارم شدند. در این کنگره کشورهای صاحب نامی در این دانش چون آمریکا؛ انگستان؛ فرانسه؛ اسپانیا؛ ژاپن؛ المان نیزحضورداشتند.
لازم به ذکر است افتخار دیگری که نصیب ایران شد این بود که بالا‌ترین مشارکت در مقاله متعلق به یک محقق ایرانی بودکه با ارائه ۱۶ مقاله در این کنگره شرکت کرده بود و نفر دوم از کشور برزیل با ارائه ۱۱ مقاله حضور بهم رسانیده بود.

این حضور مقتدرانه به تمامی نمایندگان کشورهای جهان نشان داد که ایرانی با تمامی محدودیت‌ها می‌تواند دانش و اندیشه و توانایی‌های خود را حتی در علوم فوق مدرنی چون لیزر در پزشکی و بالاخص دندانپزشکی به نمایش بگذارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ شایان ذکر است بدون اغراق این اتفاق در تاریخ ۷۰ ساله دندانپزشکی کشور بسیار کم نظیر بوده. تاکنون در هیچ کنگره خارجی رشته‌های تخصصی دندانپزشکی بیش از ۴تا ۵ مقاله در قالب سخنرانی سهم ایران نبوده لذا این اتفاق حکایت ازکیفیت بالاو نشان از همت والا و اراده دانشجویان و اعضا هیئت علمی جوان کشور عزیزمان ایران دارد. با کمال احترام و تشکر از مسئولین حمایت کننده باید خاطر نشان کنم این تحقیقات عموما «با تکیه بر بودجه‌های شخصی انجام پذیرفته بود و امیدواریم با حمایت مسئولین و ایجاد شرایط مناسب بتوانیم در آینده این گونه حرکات طوفانی در راستای رشد و اعتلای دانش ایران زمین در عرصه‌های جهانی راتداوم ببخشیم. مقالات ارائه شده حاصل تلاش چند ساله محققین ایرانی از دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی: تهران؛ شهید بهشتی؛ تبریز؛ آزادتهران، گیلان؛ اصفهان؛ مشهدو شیراز بود. امیدواریم این گزارش؛ خبری مسرت بخش و غرور آفرین برای همکاران گرامی دندانپزشک و همچنین سبب شادی و خرسندی ملت عزیز ایران همیشه پایدارمان از فرزندان تلاشگر و محقق خود باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha