دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 48477

معاون غذای سازمان غذا و دارو، از توزیع غیرمجاز نمک‌های صنعتی در بسته بندی نمک خوراکی خبر داد و گفت: «این نمک‌ها در زیرپله‌های پایتخت به صورت غیرمجاز بسته بندی می‌شود.»

سلامت نیوز : دکتر بهروز جنت اظهارداشت: «تولید نمک به دو صورت صنعتی و خوراکی است. به طوریکه نمک صنعتی برای کاربرد صنایع مختلف غیرخوراکی است و نمک خوراکی هم برای مصرف غذایی است.» وی افزود: «گاهی اوقات برخی از شرکت‌ها که مجوز تولید نمک صنعتی را دارند، متاسفانه به صورت غیر مجاز و زیرپله‌ای در نقاطی از شهر تهران نسبت به بسته بندی این نمک‌ها برای عرضه به مردم اقدام می‌کنند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ معاون سازمان غذا و دارو در ارتباط با عوارض مصرف نمک‌های صنعتی در برنامه غذایی افراد، گفت: «ساده‌ترین مشکلی که نمک‌های صنعتی دارند، این است که غنی شده با ید نیستند. چون قرار است تمامی نمک‌های خوراکی با ید غنی شوند تا مشکل گوا‌تر و تیروئد را نداشته باشیم.»جنت با اعلام اینکه بیشترین نمک‌های صنعتی از استان سمنان وارد تهران می‌شود، افزود: «سمنان دارای بیشترین معادن نمک در کشور است. از همین رو، نمک‌های صنعتی از این منطقه وارد پایتخت می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha