یک متخصص پوست و مو گفت: 70 درصد انسان های بالای 12 سال، ویروس تبخال را با خودشان حمل می كنند و از این میان 20 درصد آنها به طور مرتب تبخال می زنند.

دكتر محسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نخستین بار ویروس تبخال در كودكی به بدن انسان راه پیدا می كند كه علامت های آن تب، تورم و سوزش لثه ها است، بعد از نخستین آشنایی بدن با ویروس تبخال، ویروس در ریشه های عصبی نزدیك ناحیه آلوده مخفی می شود و منتظر فرصت دیگری برای شكوفایی دوباره می ماند.
این متخصص پوست با اشاره به اینكه ویروس تبخال به شدت واگیردار است، گفت: هر دوره تبخال 7 تا 10 روز طول می كشد و قبل از شروع تبخال، احساسی شبیه سوزش یا مورمور شدن روی لب ها اتفاق می افتد و سپس ضایعات تبخال ظاهر می شود.
وی تصریح كرد: امروزه پژوهشگران داروهایی را یافته اند كه می تواند علامت های تبخال را برطرف یا از عود دوباره آن جلوگیری كند.
دكتر محسنی با اشاره به اینكه این داروها به 2 دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم می شوند، تاكید كرد: در گروه داروهای شیمیایی یكی از مهمترین ها، ضد ویروس ها هستند كه به 2 صورت خوراكی و پماد عرضه می شوند، ضمن اینکه گیاهان گوناگونی هم برای درمان تبخال توصیه شده است.
وی ادامه داد: مصرف مرتب دم كرده گیاه بادرنجبویه از فعالیت ویروس تبخال جلوگیری می كند، علاوه بر آن، برای گیاه شیرین بیان و نارون كوهی هم خاصیت ضد تبخالی یاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha