پزشک انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: «در حالیکه بیمارن سرطانی بدحال همواره نیازمند مراقبت‌های زیادی هستند اما به دلیل مشکلات اعتباری هر ۲۰ بیمار تنها یک پرستار دارد.»

سلامت نیوز : دکتر حمیدرضا محتشمی فلوشیب خون و انکولوژی در گفت‌و‌گو با سینانیوز عنوان کرد: «اغلب داروهای ضدسرطان تحت پوشش بیمه هستند و قیمت پایینی دارند اما داروهای جدید در پوشش بیمه قرار ندارند.»

وی ادامه داد: «بیمه‌های ایران مشکلات زیادی داشته و حدود ۸۰درصد داروهای جدید و گران قیمت تحت پوشش بیمه نیستند و هزینه‌های زیادی مردم متقبل می‌شوند و تحت فشار زیادی قرار گرفتند.» این فلوی خون و انکولوژی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر نظام سلامت اذعان کرد: «در حال حاضر برخی از دارو‌ها مانند DTIC، ایرینوتسکان، هرسپتین و... کمیاب شده‌اند. هرسپتین ساخت ایران هم هنوز وارد چرخه درمان کشور نشده است.» دکتر حشمتی درباره مشکلات دیگر بیماران سرطانی اظهار کرد: «تعداد بیماران زیاد و امکانات محدود هستند و این باعث نارضایتی‌های زیادی می‌شود. البته اطمینان دارم که گروه هدف سعی خود را می‌کند.» این پزشک انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: «در این انستیتو فضای فیزیکی و تخت کم داریم و از سوی دیگر کمبود نیرو‌ها و پرستاران را شاهد هستیم. تعداد پرستاران در شیفت عصر و شب کم است و برای هر ۲۰ بیمار تنها یک پرستار داریم.» وی افزود: «این در حالیست که بیماران سرطانی همواره نیاز به مراقبت داشته و این تعداد پرستار جوابگوی بیماران نیست و از سوی دیگر خود پرستاران تحت فشار زیادی قرار دارند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha