رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: باید بطور جدی وارد بحث مبارزه با مصرف الكل و اعتیاد به آن شویم.

سلامت نیوز :  'باقر لاریجانی' با استناد به 'سند نقشه راه پیشگیری از سوء مصرف مواد' گفت: یكی از مسائل خوبی كه در این نقشه مطرح شده، مبارزه با اعتیاد به الكل است.

وی ادامه داد: باید به صورت جدی وارد این عرصه شویم. زیرا نمی توان در خصوص این گونه مواد كه هم اكنون در برخی از فروشگاه ها هم فروخته می شود، بی تفاوت بود.رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد گاهی گزارش هایی از بیمارستان ها و پزشكان از رواج مصرف الكل در مناطق جنوب تهران كه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران هستند، به دست ما می رسد كه نگران كننده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ لاریجانی گفت: باید نسبت به این قضیه حساس باشیم و حتی بیشتر از امراضی مثل دیابت و بیماری های قلبی و عروقی به آن توجه كنیم.

**آمار سوء مصرف الكل در برخی مناطق كشور بالاست

بنا به این گزارش، مدیر كل سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز گفت: در برخی مناطق كشور آمار سوء مصرف الكل بالاست و به این مساله كمتر توجه شده است.'عباسعلی ناصحی'، افزود: اطلاعات ما راجع به اعتیاد به الكل در كشور كم است و باید تولیت خود در حوزه پیشگیری و درمان این معتادان را بیشتر كنیم.وی ادامه داد: در مجموع دو میلیون معتاد در كشور وجود دارد كه بخشی از آن ها به مصرف الكل معتاد هستند.ناصحی اظهار داشت: افزایش شیوع مصرف مواد محرك نسبت به مصرف مواد مخدر و درمان آن، بخش دیگری از برنامه های اداره كل سلامت روان معاونت بهداشت وزارت بهداشت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha