عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سهم اندک بهداشت و درمان از درآمد ناخالص داخلی را ناشی از نگاه دولتمردان به مقوله سلامت دانست.

دکتر حسینعلی شهریاری با اشاره به اقدامت مجلس هفتم در جهت بهبود وضعیت سرانه سلامت و رایزنی با دولتمردان، به مهر گفت: یکی از کارهای کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس هفتم، بحث و گفتگو با روسای قوه مجریه در سال آخر دولت خاتمی و همچنین در اولین دیدار با احمدی نژاد بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 91 در برنامه چهارم توسعه، دولت موظف است هر ساله سرانه واقعی درمان را پیش بینی کند که متاسفانه این امر تا کنون عملی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وعده و وعیدهای دولتمردان در جهت بهبود سرانه درمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه مقوله بهداشت و درمان، بعد از پیروزی انقلاب در اولویتهای دولتمردان قرار نداشته است.

شهریاری تصریح کرد: تا زمانی که نگاه دولتمردان سلامت نگر نباشد، نمی توان به اصلاح این وضعیت امیدوار بود. زیرا، دولت لوایح را تهیه و ارسال می کند و مجلس قدرت مانور زیادی ندارد.

به گفته وی، بهبود سرانه درمان، مسئله ای نیست که دستورالعملی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مظلوم واقع شدن وزیر بهداشت در هیئت دولت اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت نتوانسته در تغییر نگاه دولت موفق عمل کند.

وی نسبت به نحوه تصمیم گیریها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتقاد کرد و گفت: این سازمان با تصمیم های خود، هرگز نتوانسته در مسیر بهبود وضعیت بهداشت و درمان کشور قدم بردارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha