محققان در تلاش برای طراحی یك وسیله علامت‌گذار جدید برای شناسایی زود هنگام آسیب های وارد شده به سلول و در نتیجه بهبود در روشهای درمان بیماری دیابت هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ردگذار مولكولی فوق العاده می تواند به پزشكان كمك كند كه فقدان سلولهای تولید كننده انسولین را در افراد مبتلا به دیابت ردیابی كنند.

چنین ابزاری هم به پزشكان و هم به تولید كنندگان دارو امكان می دهد كه دسترسی بهتری به روشهای درمانی جدید و مؤثرتر پیدا كنند.

همچنین این ابزار به دانشمندان اجازه می‌دهد كه ارتباط بین فقدان سلول‌های تولید كننده انسولین با علائم دیابت را برای اولین بار پیدا كنند.

دان اسكورون اسكای، موسس و رییس شركت تولید كننده این نشانگذار در فیلادلفیا در این زمینه خاطرنشان كرد: اگر ما بتوانیم فقدان این سلولها را در مراحل اولیه دریابیم، در این صورت شاید بتوانیم درمان بیمار را قبل از این كه آسیبهای جبران ناپذیری به وی وارد شود، آغاز كنیم.

در دیابت نوع اول و مرحله آخر از دیابت نوع دوم، حالت فقدان سلول‌های تولید كننده انسولین در پانكراس رخ می دهد.

دانشمندان تخمین زده اند كه افرادی كه دیابت نوع اول در آنها تشخیص داده می‌شود زمانی علایم بیماری آنها شروع به بروز كردن می‌كند كه تقریبا 50 تا 90 درصد از سلولهای تولید كننده انسولین در آنها از بین رفته و به همین دلیل تشخیص زودهنگام این پدیده برای درمان موثرتر بیماری حائز اهمیت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha