پزشكان تاكید كردند تب نمی‌تواند نشانه قابل اطمینانی برای تشخیص آنفلوانزای نوع «آ» حاصل از ویروس H1N1 باشد.

سلامت نیوز : این پزشكان در یك آزمایش جدید دریافتند كه سرفه یا علائم دیگر اختلالات تنفسی به عنوان معیاری برای تشخیص بیماری آنفلوانزا دقیق‌تر از تب هستند.

سایت اینترنتی مجله آمریكایی كنترل عفونت در گزارشی دراین باره آورده است در حال حاضر مراكز درمانی و بهداشت عمومی از شاخص تب برای شناسایی افراد با احتمال آلودگی به ویروس H1N1 استفاده می‌کنند. برای مثال در مواقع همه‌گیری، بازرسی‌های استاندارد در فرودگاه به اسکنرهای دمای بدن برای شناسایی وجود تب در مسافران اكتفا می‌کنند.این پزشكان در مطالعه جدید تاكید كردند كه سرفه بیش از تب برای تشخیص این نوع آلودگی ویروسی به عنوان یك شاخص قابل اطمینان است زیرا تقریبا نیمی از افراد مبتلا به نوع خفیف این بیماری، ممکن است تب نداشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یک تیم پزشكی به سرپرستی دكتر سانگ وون پارك از دانشگاه ملی سئول، پایتخت کره جنوبی، موارد تایید شده از مبتلایان به این ویروس در مراحل اولیه همه گیری آن در سال 2009 را بررسی کردند. نتایج مطالعات نشان داد كه تنها 45 درصد از مبتلایان تب داشتند. به این ترتیب بیمارانی كه تب نداشتند اما به نوع خفیف بیماری مبتلا بودند در بازرسی‌های فرودگاهی تشخیص داده نمی شدند و به همین دلیل زنجیره بیماری ادامه پیدا می كرد.دکتر پارك تاكید كرد: بررسی‌های ما نشان داد که اگرچه تب به عنوان یک عامل کلیدی در شناسایی عفونت آنفلوانزا تلقی می‌شود اما برای تشخیص دقیق موارد ابتلا، قابل اطمینان نیست. به این ترتیب برای غربالگری بیماران باید هر نوع علائم تنفسی مورد توجه قرار بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha