سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 48546

همزمان با رسیدن فصل گرما، مشكل گزیده شدن با نیش حشرات كه برای ما بیماری و پریشانی و عدم آسایش را به همراه می‌آورد، تشدید می‌شود.

سلامت نیوز :  همزمان با رسیدن فصل گرما، مشكل گزیده شدن با نیش حشرات كه برای ما بیماری و پریشانی و عدم آسایش را به همراه می‌آورد، تشدید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در مقاله‌ای چند روش موثر و كارآمد برای درمان و تسكین گزیدگی با نیش حشرات توصیه كرده كه عبارتند از:

- درمان گزیدگی با امكانات خانگی: روی محل خارش و گزیدگی را صابون سدیم موسوم به صابون ایووری بمالید. اگر این صابون را در اختیار ندارید تا حد امكان از صابون خشك استفاده كنید. اگر محل گزیدگی عفونت كرده با الكل روی آن را پاك كنید و با نوار آن را بپوشانید. می‌توانید برای تسكین محل گزیدگی روی آن كیسه یخ بگذارید.

- درمان گزیدگی با استفاده از مواد تسكین دهنده: برای اینكه محل گزیدگی سریعتر آرام شود می‌توانید به طور مستقیم روی آن را با خمیر دندان، لاك ناخن، محلول شوینده دهان، عسل و یا چند قطره الكل بمالید. بعلاوه می‌توانید روی آن را با یك عدد چای كیسه‌ای داغ مالش دهید.

- درمان گزیدگی با استفاده از خمیرهای دست ساز و خانگی: به محضی كه دچار گزیدگی شدید می‌توانید با درست كردن یكی از تركیبات زیر مثلا به صورت یك خمیر تازه و قرار دادن آن روی محل گزیدگی، سوزش و خارش آن را تسكین دهید:

- محلول آب و نمك - تركیب آب و آسپرین - تركیب آب و گوشت نرم شده - تركیب آب و جوش شیرین - تركیب آسپرین و الكل

- درمان گزیدگی با استفاده از روغن‌های ضروری و برگهای گیاهی؛ برای این منظور می‌توانید از روغن گیاه سدر، روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای استفاده كنید. هم چنین برگ تازه و بریده شده ریحان برای درمان گزیدگی مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    5 2
    عالی بود ممنون
  • محمد مهدی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    4 2
    خوب و مورد تستفاده بود