رییس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: درمان غیرجراحی از روز اول تولد برای مبتلایان به این بیماری انجام و پای آنان به طور متوالی گچ گرفته می‌شود. با استفاده از این روش معمولا 80 درصد از مشكلات مبتلایان به پاچنبری برطرف می‌شود.

سلامت نیوز :  دكتر غلامعلی عكاشه در گفت وگو با ایسنا، افزود: 20 درصد باقیمانده از مشكلات مبتلایان به پاچنبری با عمل جراحی قابل درمان است.

وی با بیان این كه بیماری پاچنبری در پسران بسیار شایع‌تر از دختران است، اظهار كرد: بر اساس آمار جهانی پسران 4 تا 5 برابر دختران به پاچنبری مبتلا می‌شوند و دختران به همین نسبت به پسران بیشتر دچار در رفتگی لگن هستند از سوی دیگر نیمی از مبتلایان به پا چنبری، در رفتگی لگن نیز دارند.رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ادامه گفت: علت شیوع بیشتر پاچنبری در میان پسران مربوط به جنسیت آنان است و پاچنبری یك بیماری مادرزادی محسوب می‌شود.وی در پاسخ به این پرسش كه آیا امكان عود پاچنبری پس از درمان وجود دارد، اظهار كرد: پاچنبری عود نمی‌كند ولی ممكن است در صورت درمان نامطلوب دوباره در بیمار دیده شود.عكاشه در پایان تاكید كرد: از ابتلا به پاچنبری نمی‌توان پیشگیری كرد البته از هفته ششم بارداری می‌توان ابتلای جنین به پاچنبری را تشخیص داد.در بیماری پاچنبری، قسمت جلو پا به سمت داخل و پایین و در عقب، پاشنه هم به سمت داخل می‌چرخد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha