سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 48559

سومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی امروز 26 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران آغاز به كار كرد.

سلامت نیوز : دکتر ایرج قدسنیا، رئیس همایش با اشاره به اینکه پیشنهادهای لازم جهت سیاستگذاری سلامت موجب افزایش انگیزه همکاران در کوتاه مدت و در بلند مدت آثار عمیقی در ارتقاء کیفیت خدمات اصلاحی بنیادین در نظام سلامت ملی و توسعه پزشکی ایران در پی خواهد داشت گفت: بیست سومین کنگره جامعه پزشکان متخصصان داخلی ایران با همکاری بیش از 200 نفر از اساتید دانشگاهی پزشکی برگزار می شود.

وی در خصوص مشکلاتی که سال گذشته جامعه پزشکی با آن مواجه بوده است، گفت: افزایش قمیت های انرژی و تورم روز افزون موجب شده هزینه های زندگی، هتلینگ بیمارستان ها و وسایل پزشکی روز به روز گرانتر و درآمد جامعه پزشکی بالانس منفی خود را آزمایش کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ ریاست جامعه پزشکان متخصصین داخلی کشور با تاکید بر اینکه قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف کرده است که تعرفه ها را براساس مبنای قمیت تمام شده در بخش دولتی مشخص کند و برای بخش خصوصی پول و استهلاک سرمایه را لحاظ کند گفت: هر چند تمام سعی دولت بر این بوده است که مردم در هنگام درمان فشار کمتری را تحمل کنند ولی در عمل مردم بیشترین سهم هزینه درمان را پرداخت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود تاکید قانون هیچ گاه درصدی از درآمد ناخالص داخلی که در تأمین اعتبار حوزه سلامت در نظر گرفته شده بیش از 6% نبوده گفت: نبود انگیزه کافی برای تعیین قیمت واقعی خدمات حوزه سلامت از مشکلات تعیین تعرفه دقیق است. دکتر قدسنیا خاطر نشان کرد: اختلال در توزیع اعتبارات بیمه ای از دیگر مشکلاتی است که با وجود رقم پایین اعتبارات بیمه ای به علت حجم کمی که اعتبارات عمومی کشور را دارد موجب توزیع نامناسب تامین منابع سلامت شده است.وی تعیین تعرفه های تشخیصی و درمانی اخیر را براساس یک ساز و کار و مکانیسم معیوب غیر واقعی به شورای عالی بیمه دانست و افزود: خدمات ارائه شده به بیماران با قیمت های واقعی صورت نمی گیرد که این امر موجب خود سانسوری در بخش تعیین تعرفه ها شده است.
 

* اعلام قیمت واقعی تمام شده خدمات پزشکی در کشور مستلزم نگاهی قاطعانه است
دکتر قدسنیا با اعلام این مطلب گفت: برای اعلام قیمت واقعی خدمات پزشکی در کشور مولفه های تشخیصی و درمان نیازمند یک نگاه جدی منطقی بدور از نگاه های سلیقه ای است که تاکنون اراده لازم برای این کار در کشور حاکم نبوده و موجب اتفاقات ناگوار در بخش تعرفه ها شده بود.

* نبود سرمایه گذاری برای پیش گیری و درمان بیماری ها موجب می شود درمان بیماران به موقع انجام نشود
دکتر قدسنیا یادآور شد؛ سرمایه گذاری در راه پیشگیری و درمان هزینه نیست این امر یک سرمایه گذاری است که اگر به موقع نباشد موجب می شود درمان ها به سرعت انجام نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha