سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 48560

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رزیدنتی سالمندان و تخت های مخصوص آنان از اول مهر ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی می شود.

سلامت نیوز : دکتر باقر لاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: این طرح مثل بحث اورژانس ها در این دانشگاه با قوت آغاز شده و ادامه می یابد.

*هزینه های سالمندی برای نظام سلامت سرسام آور است

قائم مقام وزیر در شورای سیاستگذاری گفت: هزینه های بیماران در دوره سالمندی برای بیماران و نظام سلامت سرسام آور است.وی افزود: گاهی یک بیمار دیابتی برای مدت کمی بستری در آی.سی.یو به اندازه تمام طول مدت دیابت اش هزینه می کند.وی ادامه داد: واقعا" باید برای جلوگیری از این هزینه ها و ناتوانی بیماران در پرداخت آن فکری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛شایان ذکر است بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه کشور به نظام سلامت کشور تکلیف کرده است که هزینه های درمانی از جیب مردم را که هم اکنون بالغ بر 60 درصد است تا پایان برنامه به 30 درصد برساند. در همین راستا پنجشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی به مصوبه اختصاص 6000 میلیارد تومان از محل صرفه جویی هدفمند سازی یارانه ها به نظام سلامت در بودجه سال 91 رای مثبت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha