سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید روش‌های مقابله با بیماری‌‌های بازپدید را مورد بازنگری قرار دهد٬ گفت: این وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر گزارشی را درباره میزان شیوع بیماری واگیردار در کشور به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید روش‌های مقابله با بیماری‌‌های بازپدید را مورد بازنگری قرار دهد٬ گفت: این وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر گزارشی را درباره میزان شیوع بیماری واگیردار در کشور به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کند.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به فوت دو نفر از مردم استان خراسان‌رضوی به‌علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو٬ افزود: متأسفانه این موضوع نشانگر شیوع دوباره بیماری بازپدید مانند وبا٬ جنون گاوی و تب کریمه کنگو در کشور است.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ درباره علائم بیماری تب کریمه کنگو٬ توضیح داد: این بیماری در ابتدا ممکن است با یک بیماری سرماخوردگی ساده اشتباه گرفته ‌شود که تب، سردرد، تهوع و استفراغ، درد بدن و علائم گوارشی از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.

وی عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را درباره کنترل شیوع بیماری‌های واگیردار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در چند سال اخیر این وزارتخانه اقدامات مؤثری را در کنترل این‌گونه بیماری انجام داده است اما این اقدامات نباید قطع شود بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون از شیوع دوباره بیماری‌های واگیردار جلوگیری کند.

تأمینی‌لیچایی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و شیوع بیماری‌های واگیردار مانند بیماری وبا٬ یاد‌آور شد: مسئولان بهداشت کشور باید با اطلاع‌رسانی و اجرای برنامه‌های آموزشی میزان شیوع این‌گونه بیماری‌ها را کاهش دهند.

 این نماینده مجلس هشتم٬ با اعلام این که وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید روش‌های مقابله با بیماری‌‌های بازپدید را مورد بازنگری قرار دهد٬ تصریح کرد: این وزارتخانه باید با حساسیت بیشتری این موضوعات را کنترل و بررسی کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ تأکید کرد: وزارتخانه بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی هر چه سریع‌تر گزارشی را درباره میزان شیوع بیماری واگیردار به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کند.

«تب کریمه کنگو» از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد، قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلای انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha