سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 48604

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در حاشیه کلنگ زنی ۴ پروژه‌ در بیمارستان مسیح دانشوری گفت: رایگان شدن هزینه های بیمارستان ها در صورتی عملیاتی می شود که بودجه خوب و درستی به بیمارستان‌ها اختصاص یابد و دولت تمام خدمات پایه استاندارد درمانی و دارویی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در حاشیه کلنگ زنی ۴ پروژه‌ در بیمارستان مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران گفت: برای حل مشکلات بیمه ای بیماران از جمله تالاسمی‌ها و دیالیزی‌ها باید وظایف نهادهای مرتبط با حوزه سلامت تفکیک و بودجه‌های لازم برای آنان تفکیک شود. وی عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای داروهای جدید ممکن است طول عمر بیماران سرطانی را تنها به مدت ۲ ماه افزایش ‌دهد و این درحالی است که پزشکان آن را به بیماران پیشنهاد ودر‌‌نهایت تجویزمی‌کنند که به نظرم مطلوب نیست. در واقع راه حل مناسب این است که ما دارو‌ها و درمان‌های پایه استاندارد را تحت پوشش کامل قرار دهیم.

ابوالقاسمی در مورد مشکلات بیماران به خصوص بیمارن خاص اینگونه توضیح داد: بیشتر مشکلات این بیماران به دلیل تحت پوشش بیمه نبودن برخی دارو‌ها است که آن ها را رنج می‌دهد چرا که هزینه‌های بیماران سرطانی بسیار سنگین می‌باشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی ادامه داد: باید گفت بیشترین حمایت‌ها را از بیماران سرطانی داریم به طوری که در حال حاضردر بیمارستان طالقانی حمایت‌های لازم از بیماران سرطانی انجام می‌شود و اداره کل‌هایی در وزارت بهداشت در این زمینه بخصوص در حوزه پیوند فعالیت مستمری دارند. دکتر ابوالقاسمی افزود: ‌ چند روز گذشته بنده به بیمارستان خیریه محک که یک بیمارستان غیردولتی است یک فقره چک با مبلغ یک میلیارد و دویست تومان امضا کردم تا برای ارائه خدمات برای بیماران مبتلا به سرطانی هزینه شود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: باید برای حل مشکلات بیمه‌های خاص از جمله تالاسمی و دیالیزی وظایف دانشگاه‌ها و به خصوص خیریه‌ها تفکیک شود، در حقیقت از آنجا که خیریه‌ها فعالیت‌های بی‌شماری دارند اما متاسفانه پاسخگوی جای خاصی نیستند چراکه برنامه آنان مشخص نیست. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: هر جای دنیا این طور نیست که تمام دارو‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهند چون برخی دارو‌ها در حال تحقیقات بوده و در مجموع برای حل مشکلات بیماران باید وظایف نهادهای مرتبط با حوزه سلامت تفکیک و بودجه‌های لازم آنان نیز تفکیک شود. وی در پایان در پاسخ به این سئوال که در طرح‌های جدید بیمارستان‌ها در خصوص اینکه هیچگونه هزینه‌ای از بیماران دریافت نخواهند عملی می‌شود یاخیر گفت: این طرح در صورتی عملیاتی خواهد شد که بودجه خوب و درستی به بیمارستان‌ها اختصاص یابد و دولت تمام خدمات پایه استاندارد درمانی و دارویی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha