سعید مرتضوی و میز ریاست سازمان تامین اجتماعی.این ها کلمات آشنایی برای افکار عمومی است.از همان روز که دادستان سابق تهران به سمت ریاست بزرگترین سازمان اقتصادی تهران برگزیده شد و از سوی دولتی ها شروع به کار کرد، جنجال ها آغاز شد و فریاد اعتراض سیاسی و اقتصادی ها بلند شد.

سلامت نیوز: سعید مرتضوی و میز ریاست سازمان تامین اجتماعی.این ها کلمات آشنایی برای افکار عمومی است.از همان روز که دادستان سابق تهران به سمت ریاست بزرگترین سازمان اقتصادی تهران برگزیده شد و از سوی دولتی ها شروع به کار کرد، جنجال ها آغاز شد و فریاد اعتراض سیاسی و اقتصادی ها بلند شد. اعتراض اصلی نیز به متهم بودن سعید مرتضوی در پرونده کهریزک و بسته نشدن ...

اعتراض اصلی نیز به متهم بودن سعید مرتضوی در پرونده کهریزک و بسته نشدن پرونده اتهامات وی و نداشتن سابقه مدیریت اقتصادی برمی گشت اما دولتی ها طبق روال همیشگی کوتاه نیامدند تا بهارستان نشین ها روش های دیگری در پیش بگیرند. از تهدید به افشاگری و برگزاری جلسه حکمیت گرفته تا ارجاع به شورای حل اختلاف و استیضاح وزیر کار.

در این میان اما موضع سعید مرتضوی تها سکوت بود و آرام به کار خود در تامین اجتماعی ادامه می داد و معاونین خود را عزل و نسب می کرد.

اما در حالی که استیضاح وزیر کار اعلام وصول شده بود و میرفت اجرایی شود، یک نامه و یک قول شرف همه معادلات را به هم ریخت .

نامه غلامعلی حداد عادل به مجلس مبنی بر استعفای سعید مرتضوی و مطرح کردن مساله قول شرف دادستان سابق تهران توسط احمد توکلی، وزیر کار را از استیضاح نجات داد اما نه خبری از استعفا بود و نه برکناری.

حالا اما در حالی که خطر رفع شده و دولتی ها سعید مرتضوی را در این سمت حساس ابقا کرده اند، متهم پرونده کهریزک لب به سخن گشوده و می گوید قول شرفی در کار نبوده است و معلوم نیست چرا در همان روزها اول که ماجرای استیضاح وزیر داغ بود و همین قول شرف ، دولت و سعید مرتضوی را نجات داد، وی به این کلمه اعتراضی نکرد؟

سعید مرتضوی درباره اظهارات احمد توکلی درباره قول شرف وی برای استعفا در نامه ای نوشت: قول شرف ندادم؛ قولم برای اعلام استعفا بود و همین کار هم کردم. نامه حداد عادل به نمایندگان منطبق با واقعیت است و من آن را را قبول دارم.

وی در این نامه اظهارات توكلی درخصوص قول شرف دادنش را سراسر كذب خواند و گفت: اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواستم که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه نمایند.

وی در ادامه با بیان اینكه شكایت‌اش از تاریخ ۳۰ فروردین در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در حال رسیدگی است،‌ گفت: تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین به هدف توكلی از انتشار «بحث قول شرف» اشاره كرد و گفت: بحث «قول شرف» که توسط ایشان(توكلی) در مجلس و متعاقباً در رسانه‌های معاند، سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته اینجانب گردید مطلب دروغ و کذبی است که آقای توکلی جهت تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه اینجانب و به منظور دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی ساخته‌اند.

وی در ادامه «خدا» را شاهد گرفت كه لفظ «قول شرف» را نه در جلسه با حداد عادل و نه در جلسه با توكلی به كار نبرده است.

مرتضوی با بیان اینكه «تنها قولی که داده‌ام اعلام آمادگی برای استعفا بوده و لاغیر»،‌گفت: جناب آقای حداد عادل نیز همان شب استیضاح مراتب را طی نامه‌ای كتبی به نمایندگان استیضاح‌كننده اعلام و حتی متن نامه را به صورت كامل در نیمه‌شب منتشر كردند و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند.

وی در ادامه در تشریح جزئیات بیشتری از نشست شبانه‌اش با حداد عادل تصریح كرد: جناب آقای حداد عادل حتی در آخرین تماسی كه با هم داشتیم، توقع ترك پست و خدمت از اینجانب نداشته و ندارند و تدبیر ایشان این بود كه به گونه‌ای اقدام شود كه موجب تحریك برخی نمایندگان نشود.

با این وجود، بنا بر این اظهارات تنها با اعلام آمادگی برای استعفا یک استیضاح مهم پس گرفته شده است! این در حالی است که در نامه حداد عادل صراحتا اعلام شده بود که سعید مرتضوی استعفا را پذیرفته است.

در ای نامه آمده بود: " جناب آقای مرتضوی پیشنهاد استعفا از سوی اینجانب را که بر مبنای ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کردم، پذیرفت."

آیا معنی این تنها اعلام آمادگی برای استعفا است؟

ادعاهای مرتضوی اما در حالی مطرح می‌شود كه احمد توكلی در واكنش به آن تهدید كرد اسنادی در دست دارد كه در دادگاه علیه مرتضوی استفاده می‌كند.

وی در پاسخ به جوابیه رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: قدرت دفاع از خودم را نزد قاضی دارم و ان شاءالله پاسخ مرتضوی را خواهم داد.

نماینده مردم تهران افزود: من خدا را شکر می‌کنم که شاکیان من افرادی مثل مرتضوی، ملک‌زاده، مشایی، جوانفکر و رحیمی هستند و من در مقابل این افراد قدرت دفاع از خودم را نزد قاضی دارم و ان شاءالله پاسخ خواهم داد.

وی افزود: ولی همین که آقای مرتضوی تا چند روز پیش که احتمال استیضاح وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی را می‌داد سکوت کرده بود و حالا شیر شده است، بهترین دلیل است که نامبرده حرفی برای گفتن ندارد.

توکلی تأکید کرد: وقتی در استیضاحی که انجام خواهیم داد اسناد علیه او را افشا کردیم، معلوم خواهد شد چه کسی دروغگو است.

اما توکلی تنها کسی نبود که به مرتضوی پاسخ داد. حداد عادل نیز که نامه اش نقش مهمی در پس گرفتن استیضاح وزیر کار داشت، بعد از این اظهارات مرتضوی در مقام پاسخ گویی برآمد و نامه ای برای روشن شدن اذهان عمومی نوشت.

در بخش هایی از این نامه آمده است:"آقای مرتضوی اظهار داشته‌اند که لفظ «قول شرف» را نه در جلسه‌ای که با من داشته‌اند و نه در جلسه‌ای که با آقای توکلی داشته‌اند بکار نبرده‌اند. بدیهی است که هر قولی «قول شرف» است، چه کلمة «شرف» به دنبال قول بیاید و چه نیاید. آنچه مسلم است این است که آقای مرتضوی با قبول استدلال‌های اینجانب، قبول کردند که استعفا کنند و قول دادند که به هر صورت استعفا کنند و در‌‌ همان جلسه که آقای زاکانی هم در آن حضور داشتند متن استعفای خود را نوشتند و به رؤیت بنده و آقای زاکانی رساندند. آقای مرتضوی در صحبت با اینجانب، استعفای خود را منوط و مشروط به موافقت وزیر کار و رئیس جمهور محترم نکردند. " تا معلوم شود که مرتضوی برای استعفا صد در صد خود قول داده است.

به این ترتیب ، ماجرای سعید مرتضوی و پست جنجالی اش به محکمه قضا کشیده شد و این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس از تلاش برای بر کناری وی از طریق دیوان عدالت اداری سخن می گویند.

منبع: جوان آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha