وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران که در چین به سر می برد امروز با وو چن معاون سازمان غذا و داروی چین در پکن دیدار و گفتگو کرد.

سلامت نیوز : دکتر مرضیه وحید دستجردی در این دیدار با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه ساخت و تولید دارو و دراختیار داشتن فناوری های نوین در این زمینه گفت: ایران آماده است تجربه های منحصر بفرد خود را در زمینه ساخت برخی داروهای حیاتی به چین منتقل کند.

دستجردی به مقامات صنایع دارویی و غذایی چین افزود: در حال حاضر 96 درصد داروهای مورد نیاز ایران از جمله 900 قلم داروی گیاهی و چهارده قلم داروی بیولوژی در داخل کشور تولید می شود.وی با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه دارویی از داخل ایران تامین می شود، تصریح كرد: ایران در ساخت و تولید برخی داروها نظیر فاکتورهای هفت و هشت دومین کشور دارای فناوری تولید این نوع داروها در جهان شناخته می شود.

وی همچنین از نظام کنترلی دقیق در زمینه تولید دارو در ایران سخن گفت و افزود: ایران و چین می توانند در زمینه تولید وصادرات و واردات دارو با یکدیگر همکاری های خوبی داشته باشند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ ووچن معاون سازمان غذا و داروی چین نیز در این دیدار پیشرفت های ایران را در عرصه بهداشت و درمان و تولید دارو چشمگیر و قابل ستایش خواند و گفت: چین از همکاری با ایران در زمینه تولید دارو و تحقیقات مشترک در این زمینه استقبال می کند .

معاون سازمان غذا و داروی چین افزود: دانش و فناوری موجود در بخش تولید دارو در ایران و چین می تواند مکمل یکدیگر باشد و به دیگر کشورها در این زمینه کمک کند.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین امروز از بخش تحقیقات پزشکی ودارویی دانشگاه پکن دیدن کرد.دکتر دستجردی از روز یکشنبه به دعوت رسمی همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha