چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 48646

براساس آمار تعداد افراد میانسالی که بر اثر ابتلا به سرطان در بریتانیا جان خود را از دست می‌دهند به کمترین میزان رسیده است.

سلامت نیوز : آمار نشان می‌دهد تعداد افراد 50 ساله‌ای که بر اثر ابتلا به سرطان در بریتانیا جانشان را از دست می‌دهند به کمترین میزان ثبت شده رسیده است.

مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا اعلام کرده که آمار مرگ میر بر اثر این بیماری بین سنین 50 تا 59 سال حدود 40 درصد کاهش یافته است.براساس این آمار در سال 1971 بیش از 21 هزار و 300 بیمار مبتلا به سرطان جان سپردند اما این آمار در سال 2010 به کمتر از 14 هزار نفر رسیده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ این مرکز خیریه دلیل کاهش آمار مرگ و میر را مراقبت، درمان و کاهش مصرف سیگار بین افراد عنوان کرده است.این در حالیست که سیگار همچنان یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان و تنباکو عامل ایجاد یک پنجم از انواع سرطان ها در دنیاست. به بیان دیگر تنباکو عامل ایجاد شش هزار مورد سرطان در سال است.براساس آمار منتشر شده موارد دیگر که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد مصرف الکل و رژیم غذایی نامناسب (نخوردن میوه، سبزیجات) است که این عوامل می‌تواند موجب 35 هزار مورد ابتلا به سرطان در سال شود.متخصصان بر این باورهستند که حدود نیمی از سرطان‌ها به دلیل نوع و نحوه زندگی افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha