پزشكان هشدار دادند استفاده از داروهای غیرخوراکی و هورمونی ضد بارداری‌ مانند چسب‌های پوستی، ایمپلنت و حلقه‌های واژینال، خطر جدی عارضه لختگی خون موسوم به «ترومبوس سیاهرگی» را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : این پزشكان در آزمایشات جدید نشان دادند که برخی از زنان باید برای کاهش خطرات استفاده از روش‌های غیر خوراکی پیشگیری از بارداری، از قرص‌های ضد بارداری استفاده كنند.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارشی در این باره آورده است، متخصصان علوم پزشكی دانشگاه کوپنهاگ دانمارک در دانمارك به سرپرستی پروفسور لیدگار برای انجام این آزمایشات اطلاعات مربوط به كاربرد روش‌های ضد بارداری‌ هورمونی و غیر خوراکی و وقوع اولین ترومبوس سیاهرگی را در گروهی از زنان دانمارکی بررسی كردند. این بررسی روی اطلاعات مربوط به زنان 15 تا 49 ساله و طی سال‌های 2001 تا 2010 میلادی صورت گرفت و داده‌های مزبور به دقت ارزیابی شد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در آزمایش فوق عواملی نظیر سن و سطح تحصیلات که می‌توانست نتایج این مطالعه را تحت تاثیر قرار دهد در نظر گرفته شدند. نتایج آزمایشات مشخص كرد که استفاده از چسب‌های پوستی، ایمپلنت و حلقه‌های واژینال در مقایسه با مصرف قرص‌های ضد بارداری حاوی مقادیر بیشتری «لوونورژسترول» هستند و همچنین استفاده از محصولات پروژسترونی داخل رحمی، خطر ابتلا به ترومبوز وریدی را در زنان تشدید می‌كند.ترومبوس سیاهرگی عارضه‌ای است كه در آن لخته خونی در سیاهرگ وجود دارد و معمولا در اندام‌های تحتانی اتفاق می‌افتد و باعث اختلال در جریان خون در سرتاسر بدن می‌شود.جزئیات این آزمایشات به تفصیل در مجله طب انگلیس ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha