چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 48667
سلامت نیوز: نبود بخشی از کروموزوم 16 اشتهای سیری ناپذیر می آورد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، نتایج پژوهشی در دانشگاه کمبریج نشان می دهد چاقی شدید در برخی کودکانبا نقص در بخش خاصی از دی.ان.ای آن ها ارتباط دارد.
 
بر اساس نتایج این پژوهش که روز یکشنبه در نشریه نیچر منتشر شد، نقص در بخش خاصی از دی.ان.ای که معمولا روی کروموزوم 16 قرار دارد، اشتهای این کودکان را بشدت افزایش می دهد.
 
این پژوهشگران با بررسی دی.ان.ای 300 کودک ده ساله بسیارچاق حدود 100 کیلویی، به این نتیجه رسیدند که نبود بخشی از دی.ان.ای ممکن است موجب چاقی شود؛ به نظر می رسد ناقص بودن کروموزوم 16 مشکل زا است زیرا مربوط به ژنی است که مغز با هماهنگی آن یک هورمون کنترل کننده به نام لپتین، leptine، ترشح می کند و به کمک آن هورمون، ذخایر چربی بدن را تنظیم می کند.
 
دکتر صدف فاروقی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج و عضو گروه تحقیق گفت: کودکانی که کروموزوم 16 ناقص دارند، اشتهای سیری ناپذیری برای خوردن دارند.
 
اریک راووسین یک متخصص چاقی در ایالت لوئیزیانای امریکا که در این پژوهش شرکت نداشته است، نتایج آن را بسیار ارزشمند دانست. این تحقیق بخش هایی خاص از کروموزوم ها را مشخص کرده است که پژوهشگران می توانند بوسیله آن ژن های مربوط به چاقی را کشف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha