چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 48668
سلامت نیوز: نیاز به آهن به دلیل افزایش حجم خون در دوران بارداری افزایش می یابد به دلیل نقش مهم آهن در اكسیژن رسانی كافی و تاثیر آن در رشد در دوران بارداری ، مصرف مواد غذایی حاوی آهن در دوران بارداری بسیار مفید است. آهن به میزان زیاد در جگر، گوشت قرمز، ماهی ، حبوبات و سبزیهای برگ سبز وجود دارد.در ایران ، سطح آهن بدن در زنان باردار، در پایینترین سطح طبیعی است.

*آیا كاهش یا افزایش مصرف برخی از مواد غذایی در دوران بارداری لازم است؟
با توجه به این كه مادر باردار باید نیازهای بدن خود و نیازهای تغذیه ای جنین را تامین كند. نیاز به افزایش مصرف مواد غذایی وجود دارد؛ اما نكته مهم این است كه مصرف مواد غذایی باید به گونه ای باشد كه منجر به افزایش زیاد وزن مادر نشود، البته باید مصرف موادغذایی ، متعادل و كافی باشد تا مواد مغذی مورد نیاز برای ساخت اندام های جنین و حفظ سلامت مادر، تامین شود.
زنان باردار و اطرافیان آنها تصور می كنند مادر باید نیازهای تغذیه ای 2 نفر را تامین كند، به همین دلیل او را تشویق به خوردن غذاهای پركالری بخصوص نشاسته ای می كنند. این باعث می شود مازاد انرژی به صورت چربی در بدن ذخیره شود و باعث چاقی مادر شود. همچنین باید توجه كرد كه نیازهای تغذیه ای جنین رشد یافته به اندازه فرد بزرگسال نیست.
از طرف دیگر بعضی از مادران باردار به خاطر ترس از اضافه وزن و چاقی، مصرف بعضی از مواد غذایی ، بخصوص مواد انرژی زا مانند نان ، برنج ، سیب زمینی ، ماكارونی را محدود می كنند كه می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری به جنین شود.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha