چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 48672

معروف است كه می‌گویند كسانی واقعا پولدار می‌شوند كه موقع خواب هم پول در بیاورند! می‌شود این جمله را در مورد زیبایی پوست هم به‌كار برد.

در خواب پوستی نو بسازیم
سلامت نیوز : معروف است كه می‌گویند كسانی واقعا پولدار می‌شوند كه موقع خواب هم پول در بیاورند! می‌شود این جمله را در مورد زیبایی پوست هم به‌كار برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبر نگاران ؛ تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه كافی صورت نمی‌گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می‌بیند و چین می‌خورد و این سبب بروز چین و چروك‌ها می‌شود.خوابیدن به حالتی كه سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف‌آلودگی صورت می‌‌شود.


در خواب بازسازی شوید

شاید ساعت‌هایی كه شما در خواب هستید بهترین زمان برای كمك به زیبایی پوست شما باشد. «ماری لوپو»، متخصص در زمینه امراض پوستی در نیواورلئان، در این مورد توضیح می‌دهد: «وقتی می‌خوابید، متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن پایین می‌آید، در نتیجه ایجاد رادیكال‌های آزاد زیانبار پوستی كاهش می‌یابد. به علاوه، شما در معرض آلودگی‌های محیطی یا تابش اشعه ماورای‌بنفش كه به پوست آسیب می‌رساند نیز قرار ندارید.» او در ادامه می‌گوید: «به دلیل این‌كه بدن شما در طول شب مجبور به حفاظت از پوست نیست، می‌توانید به جای آن روی بازسازی آسیب‌های شكل گرفته روی پوست‌تان در طول روز تمركز كنید. در كل باید این را بدانید كه استفاده از هر نوع محصولی برای آب‌رسانی، كاهش چین و چروك‌ها و روشن كننده‌ها هنگام خواب بیشترین تاثیر را خواهد داشت.» به وسیله این نكات ساده از زمان استراحت لایه بیرونی پوست خود، بیشترین استفاده را بكنید تا تبدیل به زیبای خفته شوید.


آب‌و صابون؛‌ ‌بهترین گزینه

شاید به‌نظر غیرعاقلانه باشد اما بسیاری از خانم‌ها به‌خود زحمت نمی دهند تا شب‌ها صورت خود را بشویند به ویژه اگر آرایش خاصی نداشته باشند. هرگونه آلودگی، ذرات گردوغبار و چربی كه روی پوست جمع شده باشند، هنگام خواب منافذ پوست را مسدود می‌كند و سبب رقم خوردن التهابات و بروز آكنه خواهد شد.اگر پیش از استفاده هر محصول آرایشی ابتدا صورت خود را شست‌وشو ندهید، آن محصول تاثیر چشمگیری نخواهد داشت زیرا بر سر راه آن، لایه‌ای از آلودگی قرار دارد. پس، شب‌ها با یك پاك‌كننده ملایم صورت خود را بشویید. آرایش چشم‌ها را به خوبی پاك كنید زیرا رنگدانه های خط چشم و سایه های چشم می تواند وارد چشم‌تان شده و ایجاد ناراحتی كنند. ریمل را هــــم حتما پاك كنید تا مژه‌های‌تان صدمه نبینند. متخصصان پوست نیز شست‌وشوی صورت را قبل از خواب بسیار توصیه كرده‌اند.


بهترین زمان برای پاک سازی

برای داشتن ظاهری خوب، با طراوت و پوستی جوان و شاداب، ابتدا باید سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرید اما این روند ممكن است كمی به پوست شما آسیب وارد كند. لایه‌برداری لایه‌های تیره سطحی می‌تواند شما را در برابر نور خورشید و دیگر عناصر حساس كند، پس بهتر است شب‌ها از آن‌ها برای پوست استفاده كنید. بسته به نوع پوست‌تان و حساسیت آن، 2 شب در هفته از اسكراب‌های دانه دار یا لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی گلكولیك یا سالسیلیك اسید استفاده كنید. همین طور هم می‌توانید از پدهای لایه‌برداری كه در زمان لایه‌برداری با اسید لاكتیك ملایم رطوبت ایجاد می‌كنند، استفاده كنید. متخصصان پوست برای تیرگی پوست، برطرف كردن چین و چروك‌ها یا تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌ها توصیه به استفاده از كرم ریتنوید كه توسط پزشك تجویز می‌شود، كرده‌اند تا رشد سلول‌های تازه پوست را تقویت كرده، تولید كلاژن را افزایش داده و همچنین منافذ پوست را بازمی‌‌كند.


برای فرار از خشكی

زمانی كه خواب هستید، دمای بدن‌تان افزایش می‌یابد و سبب تعریق و از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود كه پوست را كاملا خشك می‌كند. این مسئله به ویژه در ماه‌های فصل زمستان كه هوای بیرون خشك و هوای داخل خانه گرم است، اتفاق می‌افتد.دكتر «رایان برسون»، دستیار متخصص پوست در دانشكده پزشكی «ویل كرنل» دانشگاه «كرنل»، می‌گوید: «برای آب‌رسانی به پوست، لایه نازكی مرطوب‌كننده كه حاوی ماده‌ای است كه رطوبت را به‌خود جذب می‌كند مانند هیالورونیك اسید یا گلیسیرین كه به پوست آب می‌رساند و نیز سرامیدز كه دیواره چربی را ترمیم خواهد كرد، به پوست‌تان بمالید. از محصولات آبرسان قوی كه فرمولاسیون فاقد چربی دارند استفاده كنید كه هنگام خواب كمك به نرمی و حفظ حالت ارتجاعی پوست‌تان خواهد كرد. برای بازگرداندن رطوبت به هوا، می‌توانید شب‌ها از دستگاه بخور در اتاق خواب‌تان استفاده كنید.»

 
پوست دور چشم‌تان را نو كنید

بهترین راه برای كاهش خطوط تیره و حلقه سیاه دور چشم، استفاده از كرم دور چشم حاوی پپتیدهاست. پپتیدها گروهی از آمینواسیدها هستند كه به پوست پیام می‌دهند تا كلاژن بیشتری تولید كند. دكتر «فرانسسكو فیوسكو»، متخصص پوست در مانهاتان، می گوید: «این كرم را یك ساعت قبل از خواب به دور چشم خود بمالید تا خطر رفتن آن به داخل چشم را كاهش دهید زیرا اگر این كرم وارد چشم شود، نتیجه آن پف كردن چشم‌ها و ناراحتی‌های دیگر چشمی خواهد بود. با انگشت خود كرم را به آرامی به حالت ضربه‌ای دور چشم‌ها بزنید و سعی كنید آن را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین از به كار بردن آن در قسمت پلك بالایی و نزدیك چشم خود خودداری كنید.»


یك توصیه فوق‌العاده

برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز به یك محصول دیگر برای زیبایی لب‌ها دارید. شما می توانید با كمی توجه به این مسئله و مراقبت بیشتر از لب‌ها هنگام خواب، لب‌های خوش فرمی داشته باشید. پیش از رفتن به تختخواب، با یك مسواك بچگانه نرم كه آغشته به آب و سوداست به آرامی پوست‌های مرده روی لب‌ها را از بین ببرید. بعد از این كار به توصیه دكتر فیوسكو نرم‌كننده‌ای قوی حاوی گلیسیرین، سریسین و پانتنول را روی لب‌های‌تان بمالید تا به تسكین و لطافت آن كمك كند.


توجه به حالت خوابیدن هم مهم است

راحت‌ترین حالت خوابیدن لزوما بهترین حالت برای زیبایی نیست. دكتر لوپو هشدار می‌دهد: «تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه كافی صورت نمی‌گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می‌بیند و چین می‌خورد و این سبب بروز چین و چروك‌ها می‌شود.خوابیدن به حالتی كه سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف‌آلودگی صورت می‌‌شود.» متخصصان به پشت خوابیدن را توصیه كرده‌اند و می‌گویند، هنگام خواب 2 بالش زیر سر خود بگذارید تا خون در جریان باشد. اگر تغییر عادت در وضعیت خواب برای‌تان دشوار است، از بالش ساتن یا ابریشمی استفاده كنید تا پوست‌تان كشیده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha