چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 48674

جراح عمومی و وزیر اسبق بهداشت ودرمان تاکنون پیشرفت‌های شگرفی در عرصه پزشکی داشته‌ایم و در تخصص‌های مختلف رشد زیادی کرده‌ایم، اما با این نرخ‌هایی که ارائه می‌شوند مشکل مردم چندان حل نشده است.

سلامت نیوز : دکتر هادی منافی در گفت‌و‌گو با سینانیوز درباره عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوران حاضر عنوان کرد: «سوال سختی است اما آنچه مهم بوده اینست که بهداشت و درمان نظم و نسق درستی ندارد.»

وی ادامه داد: «تاکنون پیشرفت‌های شگرفی در عرصه پزشکی داشته‌ایم، اعزام به خارج از کشور برای درمان نداریم، در تخصص‌های مختلف رشد زیادی کرده‌ایم، نیروهای حاذقی تربیت شده‌اند و... اما با این نرخ‌هایی که ارائه می‌شوند مشکل مردم چندان حل نشده است.» وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه باید گره از مشکلات مردم گشایید و خدمات با نرخ مناسب ارائه کرد، تصریح کرد: «در حوزه‌های مختلف باید خدمات برای مردم در دسترس قرار گیرد. نظارت‌ها باید بیشتر شده و باید اجناسی که وارد می‌شوند از نظر کیفی و خدمات پس از فروش سطح بالایی داشته باشند.» وی در زمینه بیمه‌ها تصریح کرد: «بیمه‌ها پول از مردم می‌گیرند اما خدمات ارائه نمی‌دهند. باید نظارت حکومتی زیاد شود چون ایرادگیری‌ها و کسورات مردم را تحت فشار قرار داده است.» دکتر منافی همچنین درباره تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: «تعرفه‌های پزشکی در حال حاضر با تورم تناسبی نداشته و طوری رفتار می‌شود که اگر پزشک دستمزد خود را بخواهد گویی خطا مرتکب شده است. در حالی که پزشک هم باید زندگی خود را کند.» وی با اشاره به اینکه بحث زیرمیزی ناشی از تعرفه‌های نامناسب است، اذعان کرد: «این عدم تناسب باعث شده تا هرکسی نرخی را تعیین کند و متاسفانه از سویی بسیاری از پزشکان می‌گویند که اگر پول کم بگیری مردم فکر می‌کنند که پزشک مهارت لازم را ندارد. در حالیکه اینطور نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha