چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 48680

آلودگی و غبار موجود در هوای شهر تهران در روزهای اخیر باعث شد تا طبق معمول نگرانی‌های مجددی در اذهان عمومی ایجاد شود. به طوریکه روز گذشته کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد و طبق مصوبه این جلسه هرگونه فعالیت عمرانی منجر به آلودگی تا پایان هفته ممنوع شد.

تا عصر امروز از حجم آلودگی هوا کاسته می‌شود
سلامت نیوز : امین حسین نقشینه کار‌شناس هوا‌شناسی کشور در همین زمینه در مورد آخرین وضعیت آبوهوای شهر تهران به سینا گفت: «هم اکنون به علت وزش بادی که در سطح شهر تهران وجود دارد دید افق دید به ۶ کیلومتر رسیده است. این وضعیت در روز قبل همین ساعت ۴ کیلومتر بود که پیش بینی می‌شود تا بعداز ظهر امروز وضعیت جوی از لحاظ غبار آلودگی بهتر شود.»

وی ادامه داد: «غبار موجود در سطح شهر تهران رقیق‌تر شده است و از ۵ متر برثانیه در دیروز به ۱۰ متر بر ثانیه رسیده است.»نقشینه غبار موجود را مختص شهر تهران ندانست و ادامه داد: «همین شرایط در شهرهای اصفهان، کیش، قشم، بندر لنگه، هرمزگان، بوشهر، میناب و ایرانشهر وجود دارد و امیدواریم با بادهای سطحی که در بسیاری از شهر‌ها به وجود آمده است و تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت، از حجم غبار کاسته شود.» این کار‌شناس هوا‌شناسی با اشاره به اینکه در صورت ساکن بودن هوا در وضعیت کنونی شرایط غیر مساعدی به وجود خواهد آمد، گفت: «وزش باد کنونی باعث شده است تا گرد و غبار‌ها پراکنده شود و در سطح استان پخش شود. این موضوع باعث شده تا غبار‌ها رقیق شود و شرایط بهتری را برای مردم رقم بزند.» نقشینه همچنین به مردم خصوصآ بیماران قلبی وتنفسی توصیه کرد تا کمتر شدن ذرات معلق و بهتر شدن شرایط جوی از بیرون رفتن‌های غیر ضروری از منازل خود خودداری کنند و در صورت لزوم، حتماً از ماسک استفاده کنند. وی گفت: «مردم تا حد ممکن از سفر به مراکز شهر خودداری کنند.البته با وضع کنونی موجود دلیلی بر تعطیلی مدارس وجود ندارد و فعلاً شرایط به وضعیت هشدار و اضطرار نرسیده است.»

استقرار او‌رژانس تهران در میادین شهر کنسل شد
روزگذشته روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد به علت آلودگی هوا در میادین اصلی شهر آمبولانس استقرار کرده است تا در صورت بروز حادثه ناشی از این آلودگی‌ها به شهروندان خدمات درمانی ارائه شود. امروز عباسی مدیر روابط عمومی تهران در این باره به سینا نیوز گفت: «با بهتر شدن شرایط جوی از صبح امروز استقرار آمبولانس‌ها کنسل شد. همچنین در صورت آلودگی مجدد هوا این آمبولانس‌های تهران آماده‌اند تا در میادین آلوده و شلوغ تهران مجدداً مستقر شود.» وی همچنین با بیان اینکه در استقرار دیروز این آمبولانس‌ها در سطح شهر هیچگونه مراجعه ناشی از آلودگی‌ هوا وجود نداشته شرایط فعلی را مساعد دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha