پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 48715

یک فوق تخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری گفت: شیر مادر یکی از راه‌های انتقال ایدز به نوزاد است که در چنین شرایطی باید از شیر خشک استفاده شود.

شیر مادر یکی از راه‌های انتقال ایدز به نوزاد
سلامت نیوز :  دکتر محمد داورپناه در گفت و گو با  ایسنا گفت: در زنان باردار مبتلا به ایدز مراقبت‌های دوران بارداری باید اعمال شود که این مراقبت‌ها شامل تغذیه مناسب و داروهایی جهت کاهش احتمال انتقال ایدز از مادر به نوزاد و دیگر موارد است.

وی افزود: از هفته چهاردهم دوران بارداری داروهای ضد رترو ویروس تجویز و تا زمان زایمان ادامه می یابد. زنان مبتلا باید سزارین شوند چون احتمال انتقال به نوزاد در زایمان طبیعی بسیار زیاد است. زایمان طبیعی نوزاد را در تماس مستقیم با ترشحات تناسلی مادر قرار می دهد در نتیجه شانس ابتلا را افزایش می دهد.داورپناه تصریح کرد: بعد از تولد نوزاد تا شش هفتگی باید داروی ضد رترو ویروس داده می شود. این اقدام احتمال انتقال به نوزاد را کاهش می دهد ولی هیچ وقت به صفر نمی رسد. توصیه می شود که مادر حامله نشود و با مصرف این داروها زیر پنج درصد احتمال ابتلا وجود دارد به شرط آنکه داروها به طور مرتب مصرف شود.این فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: در صورت عدم مصرف دارو و زایمان طبیعی مادر احتمال انتقال به مادر نزدیک به 30 درصد است. شیر مادر یکی از راه های انتقال ایدز به نوزاد است که باید از شیر خشک استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha