پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 48718

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از مردم خواست با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف بستنی، آن را از مراكز مجاز و بهداشتی تهیه كنند.

بستنی ها را از مراكز مجاز تهیه كنید
سلامت نیوز :  'محسن فرهادی'  در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه های بستنی ساز نباید كنار خیابان ها گذاشته شود چراكه گرد و غبار و آلودگی های محیطی به راحتی جذب بستنی می شود .

وی تاكید كرد كه صاحبان این گونه دستگاه ها باید آنها را روزانه با آب گرم، شست و شو و گندزدایی كنند . این دستگاه ها حتما باید داخل مغازه باشد درغیراین صورت با متخلفان طبق ضوابط و آیین نامه بهداشتی، برخورد قانونی می شود.رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت گفت: آلودگی میكروبی فرآورده های لبنی می تواند موجب مسمومیت شود البته این مساله به مقاومت بدن و شرایط آلودگی های محیطی نیز بستگی دارد.فرهادی درمورد بستنی های سنتی نیز گفت: این بستنی ها باید در آزمایشگاه ها از لحاظ بهداشتی بررسی شود. اگر مردم می خواهند از بستنی های سنتی استفاده كنند باید توجه داشته باشند كه مراكز تهیه و توزیع این بستنی ها حتما دارای پروانه وزارت بهداشت باشد.

وی در مورد استفاده از رنگ های مصنوعی در برخی بستنی ها افزود: تشخیص استفاده از رنگ مصنوعی در بستنی ها دشوار است. اگر افراد حساسیت خاصی به استفاده از این گونه بستنی ها ندارند ،می توانند از آن استفاده كنند چراكه اگر این رنگ ها به شیوه صحیح و به اندازه استفاده شود، منعی ندارد.رییس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد كه بهتر است مردم از بستنی های بسته بندی شده دارای پروانه وزارت بهداشت استفاده كنند.فرهادی گفت :مردم می توانند هرگونه تخلفات بهداشتی در بستنی فروشی ها را به سامانه ستاد فوریت های سلامت محیط كار با شماره تماس 09678 اطلاع دهند.به گفته وی درحال حاضر 4500 ناظر بهداشتی وزارت بهداشت به طور روزانه بر سلامت محیط كار اماكن عمومی و اغذیه فروشی های سراسر كشور نظارت دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha