سلامت نیوز: پژوهشگران موفق شدند که به راه چگونگی تعدیل نورون های بیش فعال موجود در مغز پی ببرند؛ امری که می تواند منجر به کشف درمانهای جدیدی برای بیماری وزوز گوش شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، با نزدیکتر شدن دانشمندان به تولید اولین درمانهای دارویی برای بیماری وزوز گوش، امید تازه ای در دل میلیونها نفر که از این بیماری رنج می برند، زنده شده است.

برپایه این گزارش، ممکن است بزودی به اولین درمان دارویی برای پیشگیری از شروع وزوز گوش پس از پی بردن پزشکان به راه چگونگی تعدیل نورونهای بیش فعال موجود در مغز، دست یافته شود.

پژوهشگران دانشگاه لستر یک مکانیزم سلولی مهم را شناسایی کردند که می تواند در پی تماس با صداهای بلند، زیربنای ایجاد وزوز در گوش باشد.

این کشف می تواند منجر به پیدایش درمانهای جدید برای وز وز گوش شود اما برررسی ها در مورد داروهای بالقوه برای پیشگیری از وز وز گوش در دست بررسی هستند.

آیا این بیماری قابل پیشگیری است؟ ممکن است درمانهای اولیه برای متوقف سازی شروع وزوز گوش به زودی پس از آنکه پزشکان به راه چگونگی تعدیل نورونهای بیش فعال موجود در مغز پی بردند؛ توسعه یابد.

حدود پنج میلیون شهروند انگیسی در مرحله ای از زندگیشان از بیماری وز وز گوش رنج برده اند.

تحت این شرایط، بیمار صدایی را می شنود که هیچ منشاء مشخصی ندارد.

اگرچه کلمه وز وز از کلمه لاتین پیچیدگی صدا در گوش گرفته شده است اما این صدا می تواند صدای وز وز یک زنبور، صدای یک حشره یا حتی صدای صوتی باشد که در یک گوش یا هر دو گوش و یا در وسط سر شنیده می شود.

این مشکل در مورد برخی خفیف است یا با گذشت زمان ناپدید می شود اما در برخی دیگر می تواند تقریبا غیرقابل تحمل باشد.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان یا پیشگیری از وزوز گوش در دسترس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha