غذاهای پرنمك باعث افزایش مایعات درون گوش می‌شوند و بر سیستم تعادل فرد تاثیر منفی می‌گذارد.

سلامت نیوز: یك متخصص شنوایی شناسی گفت: غذاهای پرنمك باعث افزایش مایعات درون گوش می‌شوند و بر سیستم تعادل فرد تاثیر منفی می‌گذارد.

دكتر سعید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به منظور پیشگیری از اختلالات تعادلی باید مراقب تروماها بود علاوه بر آن در معرض صدای بلند قرار گرفتن باعث ایجاد احساس گیجی می‌شود البته گاهی اوقات فرد به ناچار در معرض این‌ گونه صداها قرار می‌گیرد.

این متخصص شنوایی شناسی در ادامه گفت: یكی از وظایف گوش، شنوایی و یك وظیفه دیگر حفظ تعادل است. بخشی از سیستم تعادل بدن در ساختمان گوش قرار گرفته است و نزدیكی سیستم تعادل و شنوایی موجب شده كه اختلال این دو، روی هم تاثیر بگذارد.

وی درباره بیماریهایی كه باعث اختلال در تعادل انسان می‌شود، اظهار كرد: بیماریهای عروقی و اسكلتی- عضلانی‌ می‌تواند موجب از دست رفتن تعادل شوند اما تغییرات فیزیولوژیك دهلیز گوش اعم از اختلالات ویروسی و گاهی اوقات اختلالات باكتریایی یا تروماهایی كه به سر وارد می‌شود در این زمینه موثر است.

مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی تهران، افزود: منشا برخی از سرگیجه‌ها یا گیجی‌ها افزایش مایعات درون گوش میانی یا اختلالات عروقی در سیستم دهلیزی گوش است. گاهی اوقات سلولهای درون دهلیز كه مسئول درك تعادل هستند به نوعی آسیب می‌بینند و قطعاتی از آن جدا و در دهلیز معلق شده و باعث احساس سرگیجه می‌شود.

فراهانی در پایان درباره شیوع اختلالات تعادل در گوش گفت: آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد. بر اساس برخی از آمارها منشا 70 درصد از اختلالات تعادل یا سرگیجه در جهان در گوش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha