سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: با توجه به شرایط كنونی داروهای مخصوص افرادی كه پیوند عضو داشته اند به ویژه داروهای گران قیمت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسن امامی رضویدر نهمین همایش نفس ویژه بزرگداشت پیوند اعضا در دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: بیمارانی كه عضوی را دریافت كرده اند، می توانند، از طریق بیمه داروهای مورد نیاز خود را تامین كنند.

وی با بیان اینكه اكنون هیچ مرزی برای افزایش پیوند عضو نداریم، یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل كمبود اعتبارات، پیوند عضو با محدودیت هایی انجام می شد. اما اكنون مسئله كمبود اعتبار در این زمینه برطرف شده و ما خواهان افزایش پیوند عضو برای بیماران به ویژه افراد با شرایط خاص و بحرانی در كشور هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینكه اكنون 15 مركز پیوند عضو را در كشور انجام می دهند، افزود: 44 مركز نیز كار برداشت عضو قابل اهدا را از افرادی كه مرگ مغزی شده اند انجام می دهند.

امامی رضوی گفت: تا سال 90، 100 هزار پیوند عضو در كل كشور انجام شده و امیدواریم با فرهنگسازی در این عرصه، این كار روز به روز افزایش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه كرد: بیمارستان مسیح دانشوری و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از جمله مراكزی هستند كه به عنوان ركن و قطب اصلی پیوند عضو در كشور محسوب می شوند.

وی درمورد رقم عدم رضایت پیوند عضو در كل كشور گفت: 63 درصد از افرادی كه پیوند عضو به آنها پیشنهاد شده به انجام این كار رضایت نمی دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگرچه تمام شرایط برای پیوند عضو و هدیه دادن زندگی به بیماران امكانپذیر است، اما باید كارهای فرهنگی برای جلب رضایت همگان در این زمینه انجام شود.

امامی رضوی تاكید كرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی نیز با تمام امكانات خود از پیوند عضو حمایت كرده و در حد توان شرایط و اعتبارات لازم را در اختیار جامعه پزشكی قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha