جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 48755
سلامت نیوز: کارشناس آموزش اورژانس کشور گفت: در صورت تماس مواد شوینده شیمیایی با چشم، قرنیه به شدت آسیب می بیند و حتی در مواردی که ماده شیمیایی قوی تر باشد منجر به سوراخ شدن کره چشم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، آرزو دهقانی کارشناس آموزش اورژانس کشور ضمن بیان این مطلب اظهارداشت:‌ اغلب مواد شیمیایی به خصوص مواد شوینده و رنگ برها از جمله مواد خطرناکی هستند که در صورت عدم احتیاط منجر به آسیب های چشمی می شوند.

وی افزود: استفاده نادرست از برخی مواد شوینده منجر به زخم پلک، چسبندگی پلک، چسبندگی پلک به چشم شده که حتی در بعضی موارد منجر به از بین رفتن کامل بینایی فرد می شود ضمن این که سوختگی شیمیایی در چشم، درد زیادی دارد و آسیب شدیدی ایجاد می‌کنند.

دهقانی در ارائه چگونگی مواجهه با این قبیل حوادث، گفت: شستشوی آرام چشم با آب حدود 20 دقیقه، اولین اقدام است.شما باید پلک‌ها را بازکرده و آب را روی سطح چشم بریزید. این عمل را از زاویه داخلی چشم انجام دهید به صورتی که آب از زاویه خارجی چشم خارج شود.

کارشناس آموزشی اورژانس کشور ادامه داد:‌ این شستشو را تا زمان انتقال به اورژانس انجام دهید و پس از 20 دقیقه شستشو، چشم را با یک گاز استریل پوشانده و پانسمان کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha