مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه تهران همچنان در شرایط هشدار آلودگی هوا قرار دارد، گفت: وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی و حملات تنفسی تهران را در این چند روز اخیر اعلام کند.

سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه تهران همچنان در شرایط هشدار آلودگی هوا قرار دارد، گفت: وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی و حملات تنفسی تهران را در این چند روز اخیر اعلام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یوسف رشیدی اظهار داشت: بر اساس بند 19 دستورالعمل طرح جدید کاهش آلودگی هوا، وزارت نیرو ملکف است هنگام هشدار آلودگی هوا ابرها را بارور کند.

وی با اعلام اینکه متأسفانه به این تکلیف از سوی وزارت نیرو عمل نشد، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد قوانین و مقررات ما نه تنها از پشتوانه کارشناسی لازم برخوردار نیستند، بلکه از ضمانت اجرایی لازم نیز برخوردار نیستند.

رشیدی با تاکید بر تاثیر مستقیم افزایش آلودگی هوا و ازدیاد گرد و غبار بر سلامتی شهروندان، تصریح کرد: وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی، حملات تنفسی و افزایش ناگهانی فشار خون در تهران در این چند روز اخیر را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه در صورت اعلام این آمار متوجه ابعاد فاجعه می‌شویم، گفت: البته مشکلی که مردم تهران در این چند روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، معضلی است که بسیاری از مردم شهرهای کشور ماه‌هاست با آن دست به گریبانند.

نوروزی: برای حفظ جان میلیون‌ها انسان هیچ حساسیتی وجود ندارد

وحید نوروزی مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران نیز گفت: متاسفانه آن گونه که از ظواهر و شواهد موجود مشخص است، هیچ گونه حساسیتی برای محافظت از جان میلیون‌ها انسان ساکن در پایتخت وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در این میان کودکان و سالمندان از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند، اظهار کرد: نه اهتمامی برای حفظ جان سالمندان به چشم می‌خورد، نه جدیتی برای حفظ جان کودکان وجو دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه موضوع گرد و غبار عربی در دستورالعمل اضطرار آلودگی هوا پیش‌بینی نشده، تصریح کرد: در چنین شرایطی برای موضوعی که اساساً هیچ گونه پیش‌بینی درباره آن صورت نپذیرفته است هر گونه برنامه‌ریزی در مورد آن نیز بی‌معناست.

وی از مسئولان کاهش آلودگی هوا خواست برای رضای خدا هم که شده حداقل یک بار دستورالعمل موارد اضطرار آلودگی هوا را مطالعه کنند، پیشنهاد کرد: سازمان هواشناسی الفبای هواشناسی را به مسئولان کاهش آلودگی هوا آموزش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha