سلامت نیوز: قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه 200 کمپ غیر مجاز در سال گذشته تعطیل شده اند افزود: کمپ ها موظف به استاندارد سازی هستند.

طه طاهری در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 کمپ غیر مجاز در کشور فعالیت می کنند گفت: این کمپ ها باید خود را به استانداردهای ملی و بین المللی برسانند همچنین تمامی کمپ‌ها موظف می‌شوند که استانداردهای لازم را در حوزه درمانی معتادان رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کمپ‌ها سال گذشته استانداردسازی را آغاز کرده‌اند و تعدادی در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوط هستند اذعان داشت: تعدادی از این کمپ ها نیز مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند پروتکل جدید را اجرا کنند بر همین اساس نیز در سال گذشته حدود 200 کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در قالب تذکر، تعطیلی موقت، فرصت دوباره برای استانداردهای و پلمپ برخورد شد.

قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر حدود 300 کمپ غیر مجاز در کل کشور فعالیت دارند که در صورت عدم استانداردسازی فعالیتهای درمانی بشدت با آنها برخورد خواهد شد.
همچنین فرید براتی سده در خصوص کمپ های ترک اعتیاد تحت نظر سازمان بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی مسئولیتی در قبال کمپ های غیر مجاز ندارد بلکه مسئول مجوز دادن به کمپ های مجاز است و اسامی کمپ هایی که از سوی این سازمان مجوز دارند را به وزارت کشور و رسانه ها اعلام کرده ایم تا شبهه ای در این باره صورت نگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: کمپ هایی که بدون دریافت مجوز از سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند بیرون از این اسامی هستند که باید قوه قضاییه و نیروی انتظامی به آنها رسیدگی کنند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 300 کمپ مجاز در کشور وجود دارد و 270 کمپ دیگر نیز در فرایند دریافت مجوز هستند تصریح کرد: برآورد می شود که حدود هزار کمپ ترک اعتیاد در کشور وجود دارند که به جز این 570 کمپ بقیه از نظر ما غیر مجاز هستند.
این مقام مسئول با اشاره به تمامی کمپ های غیر مجاز توصیه کرد تا هر چه سریعتر برای دریافت مجوز از سازمان بهزیستی اقدام کنند زیرا امسال طبق برنامه ریزی ها شدیدا با کمپ های بدون مجوز برخورد خواهد شد.

به گفته براتی سده تلفن 09628 خط ملی اعتیاد آماده اطلاع رسانی در این باره به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha