چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4876

پزشكان به زودی خواهند توانست اطلاعات پزشكی مهم را در زیر پوست بیماران ذخیره كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از شیكاگو، انجمن پزشكی آمریكا اعلام كرد، ابزارهایی در ابعاد یك دانه برنج كه با یك سوزن زیر پوست كاشته می‌شود، امكان دسترسی سریع پزشكان اورژانس را به پرونده پزشكی بیماران بسیار بد حال فراهم می‌كند.

این ابزارها می‌تواند با كمك به شناسایی بیماران وامكان دسترسی امن به اطلاعات بالینی "ایمنی و اثربخشی مراقبتهای بیماران" را بهبود بخشد.

درحال حاضر "وال-مارت" و سایر مراكز تجاری برای تسریع در سامانه‌های توزیع خود از برچسب‌های شناسایی رادیوفركانس ‪ RFID‬استفاده می‌كنند.

این كار با ارسال پیامهای كوچك كه راحت تر از باركد قابل بررسی است، انجام می- ‌شود.

كاشت این ابزارها در زیر پوست افراد می‌تواند، تداوم و هماهنگی مراقبتها را بهبود بخشد و عوارض جانبی دارویی و سایر اشتباهات پزشكی را كاهش دهد.

با این حال این ابزارها خطرهایی نیز دارد و حفظ حریم خصوصی بیماران یا سایر خطرهای اجتماعی را به همراه دارد.

نگرانی اصلی حفظ حریم خصوصی اطلاعات ذخیره شده در این دستگاهها است.

این دستگاهها را می‌توان از زیر پوست خارج كرد و به خاطر كوچكی ابعاد آنها قابل انتقال به سایر قسمتهای بدن است.

این دستگاهها در كار دستگاههای الكتریكی مانند دفیبریلاتور اختلال ایجاد می‌كند و تاثیر آنها بر داروهای تجویزی مشخص نشده است.

اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا تاكنون فقط برچسب‌های "غیرفعال" را برای كاشتن در بدن انسان تایید كرده است. این برچسب‌ها پس از قرار دادن در بدن قابل تغییر نیست و محدوده انتقال و ظرفیت محدودی دارد.

این دستگاهها فقط می‌تواند یك رمز شناسایی منحصر بفرد داشته باشد تا از حریم خصوصی افراد محافظت كند.

اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا در نهایت دستگاههای فعال را نیز كه حاوی باتری‌های داخلی است و با تغییر وضع بیمار روزآمد می‌شود، تایید خواهد كرد.

این انجمن نسبت به پیامدهای بالقوه اجتماعی نظیر استفاده از این دستگاهها برای نظارت بر افراد كه می‌تواند تجاوز به آزادی‌های فردی باشد، هشدار داده است.

این انجمن توصیه كرده است این دستگاهها بدون رضایت آگاهانه بیماران در بدن آن‌ها كاشته نشود و پزشكان بر آنها نظارت داشته باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha