جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 48762
سلامت نیوز: افرادی كه چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شكمی دارند، برای گسترش بیماری‌های قلبی عروقی و سكته‌ها مستعدترند حتی اگر هیچ كدام از عوامل خطر دیگر در آنها وجود نداشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشكی؛ هرچه شدت فعالیت‌های بدنی بیشتر باشد، فواید بیشتری برای افراد خواهد داشت و فعالیت متوسط و متداوم به حفظ سلامت قلب و عروق نیز كمك می‌كند.

بنابراین گزارش، افزایش وزن سبب افزایش كار قلب شده و فعالیت منظم بدنی، به كنترل كلسترول خون، دیابت و پیشگیری از چاقی و در برخی از افراد به كاهش فشار خون كمك می‌كند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، فشارخون بر اثر وزن اضافی، بالا می‌رود و ممكن است میزان كلسترول و تری‌گلیسیرید نیز افزایش یابد، در حالی كه موجب كاهش HDL‌ یا كلسترول خوب خواهد شد.

این گزارش حاكیست، ممكن است افراد چاق یا دارای اضافه وزن برای كاهش وزن خود مشكلات زیادی داشته باشند اما این افراد باید به این نكته توجه داشته باشند كه حتی كاهش مقدار كمی از وزن بدن به آنا در كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی كمك خواهد كرد.

گفتنی است: فعالیت‌های بدنی منظم روزانه چه به صورت ملایم و چه تند، از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha