جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 48763
سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی در بلژیک در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه ویتامین K2 در درمان بیماری پارکینسون نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر پاتریک ورسترکن، عصب شناس انستیتوی فلاندرز به همراه همکاران آمریكایی خود در دانشگاه ایلینویز، گزارش دادند که استفاده از ویتامین K2 اثر منفی یکی از نقص‌های ژنتیکی که به پارکینسون منتهی می‌شود را کاهش می‌دهد.

به گزارش سایت اینترنتی نیو تودی، دكتر ورسترکن در این باره می‌گوید: تجویز ویتامین K2 احتمالا به بیماران پارکینسونی کمک می‌کند، هر چند انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است.

آزمایشات نشان داد وقتی که به پشه‌ها ویتامین K2 داده می‌شود، تولید انرژی در میتوکندری حشره بیشتر می‌شود و توانایی پرواز پشه بهبود می‌یابد. به این ترتیب این ویتامین انتقال الکترون در میتوکندری را تقویت کرده که این امر به نوبه خود به بهبود تولید انرژی منتهی می‌شود.

به گزارش ایسنا، تاکنون دو نوع ویتامین به نام‌های ویتامین‌های K1 و K2 که فرمول ساده آنها تفاوت جزئی با هم دارد، شناخته شده‌اند. ویتامین K محلول در چربی بوده و تا حدودی در برابر حرارت پایدار است اما در مقابل نور بسیار حساس بوده و فاسد می‌شود. نوع مصنوعی این ویتامین به شکل‌های محلول در آب است و فرمول شیمیایی آن شباهت زیادی به نوع طبیعی آن دارد و اثرات آنها با یکدیگر مشابه است. به دلیل اینکه ویتامین K طبیعی، محلول در چربی است برای هضم و جذب آن، صفرا لازم است اما نوع مصنوعی این ویتامین که محلول در آب است احتیاجی به ترشح صفرا ندارد. مقدار کمی از این ویتامین در کبد ذخیره می‌شود که این مقدار فقط نیاز یک هفته بدن را تامین می‌کند و هر چه هوا گرم‌تر باشد، نیاز بدن به ویتامین مزبور نیز بیشتر می‌شود.

به گفته متخصصان تغذیه، اشخاص سالم که تغذیه صحیح و مناسبی دارند، نیازی به دریافت اضافی این ویتامین ندارند زیرا مواد غذایی مصرفی آنها می‌تواند نیاز به این ویتامین را برطرف کند اما در افرادی که دچار بیماری‌های روده هستند، چون ممکن است میکروب‌های روده نتوانند ویتامین K بسازند و یا اینکه ویتامین نام برده به اندازه کافی جذب نشود، لازم است مصرف غذاهای حاوی این ویتامین افزایش پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha