شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 48769

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به شرایط كنونی، داروهای ویژه افرادی كه پیوند عضو داشته‌اند، بویژه داروهای گرانقیمت، زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

سلامت نیوز : دكتر سید حسن امامی رضوی در نهمین همایش جشن نفس ویژه بزرگداشت پیوند اعضا با بیان این مطلب گفت: بیمارانی كه عضوی را دریافت كرده‌اند، می‌توانند، داروهای مورد نیاز خود را با بهره‌مندی از بیمه تأمین كنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ وی با بیان اینكه اكنون هیچ مرزی برای افزایش پیوند عضو نداریم، یادآور شد: در سال‌های گذشته به علت كمبود اعتبارات، پیوند عضو با محدودیت‌هایی انجام می‌شد، اما اكنون مسئله كمبود اعتبار در این زمینه برطرف شده و خواهان افزایش پیوند عضو برای بیماران بویژه افراد با شرایط خاص هستیم. معاون درمان وزیر بهداشت و درمان با بیان این‌كه اكنون 15 مركز، پیوند عضو را در كشور انجام می‌دهند، افزود: 44 مركز نیز كار برداشت عضو قابل اهدا را از افرادی كه مرگ مغزی شده‌اند برعهده دارند.

پیوند كلیه مرز 30 هزار مورد را رد كرد
علی اكبر ولایتی، رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان هم در این مراسم با بیان این‌كه پیوند كلیه در كشور از مرز 30 هزار مورد گذشته است، گفت: امیدواریم به روزی برسیم كه برای پیوند همه اعضای بدن، مانند كلیه به روز عمل كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha