شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 48772

کودکانی که قربانی اذیت و آزار‌‌های سیاه می‌شوند در صورتی که بموقع درمان نشوند ممکن است در زندگی آینده‌شان دچار مشکلات جبران‌ناپذیری شوند، این در حالی است که مشکلات این کودکان قابل حل است.

درددل‌‌هایی از جنس کودک
سلامت نیوز : متأسفانه در جامعه ما باور بر این است که نباید در رابطه با این اتفاق با کودک و اطرافیان صحبت شود و به گونه‌ای می‌توان گفت سعی دارند این اتفاق با انکار کردن فراموش شود در حالی که اینطور نیست و خانواده‌‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا بچه‌‌هایی که قربانی شده‌اند در رابطه با شرایط و احساساتشان صحبت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ خانواده‌‌ها باید توجیه شوند که مشاوران خوبی برای بچه‌هایشان باشند و فضایی را فراهم کنند که کودک بدون ترس و خجالت در رابطه با اتفاقی که برایش افتاده، بدون نگرانی از رفتار اطرافیان و با توجه به شرایط روحی‌ای که دارد صحبت کند. این فرصت برای کودکانی که مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند باید با فاصله زمانی خیلی کم از تاریخی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند فراهم شود تا کودک با صحبت کردن و درددل در رابطه با این جریان بتواند زودتر خودش را با جریان وفق دهد. اگر فرصت این فراهم شود که این بچه‌‌ها در جلسات مشاوره گروهی شرکت‌کنند هم خیلی بهتر است چراکه در این صورت بچه‌‌ها به این باور می‌رسند که کسان دیگری هم هستند که مانند آنها قربانی چنین اتفاقی شده‌اند و صحبت کردن با این افراد باعث می‌شود بار هیجانی منفی‌ای که روی دوششان است کمتر شود. در عین حال خانواده‌‌ها هم باید برای برخورد با این شرایط خاص آماده شوند تا با رفتار نادرست، کودک را بیشتر آزار ندهند، افراد خانواده باید توجیه شوند که این امر یک مسئله بزرگ فراموش‌نشدنی نیست و می‌توان آن را حل کرد، هرچند کار سختی است و پاک کردن چنین خاطرات تلخی از ذهن کودکان و خانواده شان به راحتی ممکن نیست اما می‌توان گفت با جلسات گروهی و روان‌درمانی شدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha